Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vad ni tycker?

Forum > Harry Potter > WizardingWorld.com > Vad ni tycker?

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Eilonwy
Elev

Avatar


Vad tycker ni egentligen om Pottermore?

Jag tycker det känns ganska överskattat. Elevhemsgrejen är obviously gjord för att det ska vara lika många i varje elevhem snarare än att man ska passa in, och det enda vännerna kan göra är att skicka saker till varandra och se var i boken de är. Ja, det är totally awesome att läsa DVS online och jag ser fram emot tills resten kommer, men all fuzz kring det hela är bara inte värd det!

Even the darkest night will end and the sun will rise

8 okt, 2011 17:43

Wingardium Leviosa
Elev

Avatar


Jag hade väldigt höga förväntningar, så jag är lite besviken. Främst på elevhemstestet, faktiskt. Jag såg det som det ultimata testet som skulle visa var jag verkligen hörde hemma (även om man nog bara kan känna sådant själv).
Det känns som att Pottermore är tråkigt när man tagit sig igenom boken... Men all ny information är UNDERBAR och jag blir glad av att tänka på att Joanne gav detta till oss fans.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Fe41a07e42c44dbc76381ca8019b0ef8d%2Ftumblr_mhixnxAhUi1rx4fhzo1_500.gif

8 okt, 2011 19:07

fdanielsson
Elev

Avatar


Jag tycker att det verkar vara en fantastiskt bra sida för dom som är lite HP beroende

8 okt, 2011 19:38

Eilonwy
Elev

Avatar


Skrivet av Wingardium Leviosa:
Jag hade väldigt höga förväntningar, så jag är lite besviken. Främst på elevhemstestet, faktiskt. Jag såg det som det ultimata testet som skulle visa var jag verkligen hörde hemma (även om man nog bara kan känna sådant själv).
Det känns som att Pottermore är tråkigt när man tagit sig igenom boken... Men all ny information är UNDERBAR och jag blir glad av att tänka på att Joanne gav detta till oss fans.


joo, infot är obeskrivligt awesome. Just därför vill jag ha Chamber of Secrets snart!! Dobby D':

Even the darkest night will end and the sun will rise

8 okt, 2011 21:08

expelliarmus
Elev

Avatar

+2


Eh jag vet inte vad jag tycker.
Det är en otroligt vacker hemsida med underbar grafik och ett väldigt fint upplägg. Jag älskar att det inte är en social plattform, jag älskar att det är en egen upplevelse. Jag tycker verkligen att Pottermore är något extra bara med tanke på det. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att så mycket är riktigt dåligt.

Jag tycker upplägget med The Magical Quill var sjukt dåligt och jag tycker att Sony har för mycket att säga till om. Det märks att J.K inte alltid har sista ordet i allt som rör Pottermore. Jag hatar verkligen att sorteringstestet är normaliserat och jag tycker verkligen inte om all väntan som Pottermore snällt bjuder på. Pottermore är en grymt tråkig hemsida när man inte har någon bok att plöja sig igenom.

Jag hoppas att Chamber of Secrets och resten av böckerna kommer att innehålla mycket mer och jag önskar att dom var svårare att ta sig igenom. Första boken tog bara någon timme allt som allt trots att man var hur noggrann som helst. Jag önskar att resten blir lite mer utmanande och jag hoppas att J.K fortsätter att avslöja mer och mer unik information!

Pottermore har många plus och många minus i min värld. Men jag kan säga att det inte var värt dygnandet, oron över att inte komma in, all väntan osv. SÅ bra och speciellt är det tyvärr inte.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lyvd2jjLx11qgje7ho1_400.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lsvd9cOJ7V1r4p3tmo1_500.png

8 okt, 2011 21:28

IamAK
Elev

Avatar


jag vet inte riktigt. är i alla fall glad att jag är inne efter att ha väntat på mitt välkomsmail... äntligen kom det liksom och det va kul och jag hamnade i vad jag tycker är rätt elevhem så det va också bra. annars är sidan lite tråkig, men jag bryr mig inte så mycket... hoppas dock att dom andra böckerna blir bättre ändå.

8 okt, 2011 22:09

Borttagen

Avatar


Jag kan inte komma in än... Står att man kan registrera sig i slutet av månaden!

9 okt, 2011 19:19

Borttagen

Avatar

+1


Vad många av er antagligen har missat är att det stod någonstans på sidan att man bör läsa boken + Pottermore kapitlen samtidigt för "the ultimate interactive reading experience" eller vad dom nu talar om. Förresten så diggar jag sidan rejält, tycker den är jättefin med ett intressant, kreativ och roligt elevhemstest.

9 okt, 2011 19:32

Ida S
Lärare

Avatar


Jag önskar att jag hade ork att vara inne på Pottermore mer, brygga trolldrycker, samla elevhemspoäng och så vidare... men, det gör jag inte. Det är kul, men inte tillräckligt kul.
Jag undrar hur många som egentligen blir kvar på Pottermore om CoS är en lika stor "besvikelse" som PS.
Jag älskar att J K Rowling över huvud taget har tagit sig an det här projektet och delar med sig ny information till oss fans, believe me, och grafiken och de få funktionerna som finns är otroligt snyggt utformade, men det är verkligen en sida jag snabbt tappade intresset för. Tyvärr, för jag hade sett så mycket fram emot det =(

"we live together, and harry does all the cooking."

10 okt, 2011 21:43

Kintsugi
Prefekt

Avatar

+3


Jag gillar Pottermore men det kan ha att göra med att jag åkt på ett bananskal och haft turen med mig verkar det som.

Min första användare visade sig fungera så det gjorde mig överlycklig. Att jag sedan fick ett trollstav som jag älskar (kanske inte längden, men det är okej ^^) och kom i elevhemmet som jag sett mig tillhöra under många års tid (börjar dock känna att jag tagit fram min Ravenclaw-sida allt mer på senare år men än har den inte tagit över och det gör den nog aldrig).

Jag är ute efter allt extramaterial kring karaktärer, platser osv som Rowling ger ut och detta är ett fint sätt att göra det på! Jag kommer inte engagera mig i att brygga drycker (för jag kommer bara faila och förlora poäng) och jag kommer inte lägga tid på att spela en massa spel mer än att prova på - men hade jag varit några år yngre så hade jag förmodligen varit trollbunden och ÄLSKAT att trycka fram och tillbaka bland sidorna bara för att få känna att jag är på Hogwarts. Och jag vet att det finns många där ute som ÄLSKAR Pottermore för dess innehåll och möjligheter till att få fantisera sig bort i trollkarlsvärlden på ett mer praktiskt plan

Sedan har Pottermore satt sig i en fullständigt puckad sits tyvärr och många har fått känna av Pottermores negativa sidor - det är tråkigt. Men jag tänker inte bli negativ för det eftersom Pottermore ändå gett mig en finfin upplevelse hittills och jag kommer längta och peppa inför varje ny bok som släpps framöver. ♥

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

10 okt, 2011 22:00

1 2

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > WizardingWorld.com > Vad ni tycker?

Du får inte svara på den här tråden.