Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ur ett annat perspektiv [SV]

Forum > Fanfiction > Ur ett annat perspektiv [SV]

1 2 3 ... 75 76 77
Bevaka tråden
Användare Inlägg
liiiinneaa
Elev

Avatar

+16



AVSLUTAD

Titel: Ur ett annat perspektiv
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 20
Färdigskriven: Nej
Rating: Ungefär som Harry Potter
Beskrivning: Min fanfiction kommer att handla om en mycket begåvad elev som går på Hogwarts långt innan Harry har börjat där, Albus Dumbledore är skolans rektor. Personen i fråga är ganska lik Harry på många sätt. En begåvad elev som samtidigt hamnar i trubbel osv på många vis. Han är även bra på att både ge och ta påäng av Gryffindore som är hennes elevhem. Det är alltså en tjej jag skriver om. Och den här tjejen är väldigt modig, rätt så tuff och ganska populär. (Blir det med tiden)

Hur som helst. Jag tänker inte lägga tid på att skriva om ingen har tänkt läsa den, så om du skulle kunna tänka dej att läsa den, sätt ''tumen upp'' på det här inlägget, jag börjar skriva efter 5 uppåt tummar, annars inte.

EDIT: UTSPELAS 1970

6 aug, 2011 11:47

Detta inlägg ändrades senast 2012-04-24 kl. 15:53
Antal ändringar: 18

Ginny02
Elev

Avatar


oki

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

6 aug, 2011 19:56

mine
Elev

Avatar


Det är Bara att börja :]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

6 aug, 2011 19:58

liiiinneaa
Elev

Avatar

+8


Nu börjar jag skriva ändå, bara för att jag e så snäll ^^

1. Brevet

Olive White var en mycket söt och kortväx flicka på 11 år hon hade klar blåa ögon och blont vågigt hår som nådde långt nedanför axlarna, många som träffade henne påpekade ofta att hon var väldigt änglalik. Ändå sedan sin barndom har hon omringats av sina föräldrar och sina två äldre tvillingar, Jim och Tim som också var mycket vackra. Alltid hade hon varit avundsjuk av att se syskonen vara så mycket bättre än henne på allt inom magin. Även om hon var glad att dom hade lärt henne en del, inte för att dom hade lärt henne frivilligt, utan på kvällarna när de andra hade gått och lagt sig, eller bara satt och pratade i vardagsrummet så brukade hon smyga ner till biblioteket för att läsa sina syskons skolböcker. Syskonen, som nu skulle börja sitt femte år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom hade ingen aning om att Olive hade läst varenda en av deras skolböcker ändå från första till fjärde årskurs och hon hade inte bara läst dem utan hon kunde i princip varenda bok utantill. Det enda som behövdes var en trollstav då skulle hon kunna använda alla besvärjelser hon läst om. I smyg så klart, hennes föräldrar skulle nog bli en aning misstänksamma om hon kunde lika mycket som sina fyra år äldre syskon och det var inte för att de var elaka eller så, utan de var bara för att de trodde att hon inte skulle kunna behärska alla de svåra besvärjelserna, eller kanske bli rädd då hon läste om saker som varulvar och så vidare. Men så var det inte Olive var nämligen väldigt mogen för sin ålder och nu var det äntligen dags för henne, dags att börja sitt första år på Hogwarts! En vecka tidigare hade hon fått sitt brev med inköpslista och inbjudan till skolan. Ändå sen dess hade hon längtat och längtat efter att få åka till Diagongränden, som hon hade varit på så många gånger innan, för att äntligen få köpa sina egna skolgrejer. Inte böckerna förstås, de hade redan dubbelt av allihop. Det enda som hon skulle behöva köpa var en trollstav, uggla, skolklädnad, kittel och några ingredienser som hon skulle ha under sina lektioner i trolldryckskonst. Familjen White som var en mycket rik, men samtidigt väldigt vänlig familj hade alltid köpt de allra senaste Quidditch kvastarna till sina barn som starkt älskade sporten som var mycket populär i trollkarls världen. Mr White som värde satte sina barn väldigt högt hade låtit bygga en mindre Quidditch plan på deras stora bakgård där barnen spenderade större delen av sommarlovet. Jim, som var jagare och även lagkapten i Gryffindors Quidditch lag brukade ofta träna på att skjuta på Olive som alltid fick spela vaktare. Inte för att hon hade nått emot det. Hon älskade att sväva omkring i luften och försöka rädda Klonken (den fotbollsstora bollen som man ska försöka kasta genom en av de tre höga målringarna) och hon var faktiskt riktigt bra på det. När syskonen brukade spela matcher med sina vänner så brukade hon bara släppa in 2-3 mål innan hennes andra bror Kim som var sökare i Gryffindore fångade Kvicken.

Olive låg nu i sin säng och väntade på att hennes mamma skulle väcka henne. Det var nämligen idag de hade bestämt sig för att fara till Diagongränden och köpa sina skolgrejer. Hon hade legat där och bara väntat i snart en timme då hennes mamma, Jen plötsligt ropade, ''Olive, Tim, Jim det är dags att kliva upp nu'' Innan hon ens hade avslutat meningen var Olive uppe ur sängen och framme vid garderoben. Hon ryckte snabbt ut kläderna som hon hade lagt fram redan dagen innan och började krypa ur pyjamasen. När hon förvånansvärt fort hade kommit ur pyjamasen och fått på sig kläderna bäddade hon hastigt till sängen för att sen skynda sig in i sitt alldelens egna badrum för att kamma till det långa håret. Sen nästan sprang hon nerför de två trapporna och kom direkt in i matsalen med det långa bordet för åtta personen som var fullt med olika godsaker. Olive satte sig ner bredvid sin mamma Jen och sin pappa Fred. ”Godmorgon” sa hon glatt medan hon bredde smör på ett nybakt bröd. Jen lagade alltid lika god mat. ''Värst vad du var glad idag då'' sa hennes pappa med ett brett leende på läpparna. ''Såklart jag är'' sa Olive med fortfarande lika glad ton. Samtidigt hördes steg i traffen och Jim och Tim kom ner med släpande steg. ''Goooomorgon'' sa Tim grötigt samtidigt som han försökte kväva en gäspning men misslyckades. Jim som såg väldigt trött ut han med hade satt på sig tröjan och mumlade bara nått ohörbart till resten av sin familj. ''Skynda er litegrann nu, vi ska ju till Diagongränden snart'' sa Olive otåligt medan hon hällde flingor över det nyupphällda filet med en rasande fart ''Okej då'' suckade tvillingarna i kör och gick (faktiskt lite fortare) fram till bordet. ''Jim, visst kan du vända på tröjan är du gullig'' sa Jen vänligt. Jim tittade ner mot tröjan och suckade. ''Vid närmare eftertanke gör jag det nog själv'' sa Jen. ''Sträck upp armarna.'' Jim lydde och lyfte armarna upp i luften samtidigt som Jen tog upp sin trollstav ur förklädesfickan, viftade med den och sa ''Wingardium leviosa'' tröjan flög snabbt av Jim och direkt i handen på henne hon vände den för hand sa sedan samma besvärjelse återigen och träda på tröjan på Jim som fortfarande stod med uppsträcka armar. Sen sa Fred till tvillingarna ''Bre er ett par mackor så far vi nu på direkten.'' Olive såg tacksamt på sin pappa och gick sen för att lägga ner tallriken i diskhon. Mrs White lade på magiskt vis in alla grejerna i kylskåpet och sen gick de fram mot den öppna spisen för att med hjälp av flampulver ta sig till Diagongränden. Först Jim, sen Tim och sen var det Olives tur. Hon tog en näve grönt pulver och ställde sig inne i den öppna spisen och släppte pulvret. När de gröna lågorna flammade upp så sade hon högt och tydligt ''Diagongränden.'' sen började allt snurra.

skriver nästa kapitel efter två tummar upp! ^^

6 aug, 2011 21:46

Detta inlägg ändrades senast 2011-08- 8 kl. 18:50
Antal ändringar: 1

mine
Elev

Avatar


Två tummar upp på det här inlägget eller det andra?
Jättebra meeeeeer
Man kommer verkligen in i berättelsen 8D

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

6 aug, 2011 21:59

liiiinneaa
Elev

Avatar


på de nya ^^
tack så mycket!
är de bra? ^^

6 aug, 2011 22:05

Detta inlägg ändrades senast 2011-08- 6 kl. 22:06
Antal ändringar: 2

mine
Elev

Avatar


JA det är jättebra
Skit kan inte rösta på fler inlägg idag D:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

6 aug, 2011 22:06

liiiinneaa
Elev

Avatar


haha okej, men du kan ju göra de imorrn

6 aug, 2011 22:07

mine
Elev

Avatar


jag Ska tipsa andra om din braiga ff

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcRjX_e9e1VTeVKB9YLQrGfiikIPU02ldpxS702nQmHkC-Yg4BHy1w

6 aug, 2011 22:07

liiiinneaa
Elev

Avatar


taack!! gör jättegärna det

6 aug, 2011 22:09

1 2 3 ... 75 76 77

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Ur ett annat perspektiv [SV]

Du får inte svara på den här tråden.