Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Luna Lovegoods helvete[SV]

Forum > Fanfiction > Luna Lovegoods helvete[SV]

1 2 3 ... 15 16 17
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Luna Lovegoods helvete
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 0
Färdigskriven: Nej
Rating: PG-13
Beskrivning: Luna Lovegood börjar på Hogwarts, hamnar i Ravenclaw och blir mobbad för att hon är "annorlunda". Ska någon kunna hjälpa henne? Och vem är den mystiske killen som skickar brev till henne hela tiden?

Kommer att skriva i jag-form hela tiden.
Vill ni att jag börjar?

29 jul, 2011 15:03

Borttagen

Avatar


Skriiiiiiiv!

29 jul, 2011 15:14

Borttagen

Avatar

+2


GLÖMDE ATT SKRIVA: HON GÅR 3 ÅRET NU!
-------------------------------------
- Hejdå pappa!
Pappa log.
- Hejdå gumman, är det något skriv!
jag nickade och kramade min pappa.
TUT!
- Skynda dig nu gumman!
Jag gick med snabba steg till tåget och hoppade upp, vinkade till pappa och började sedan leta efter en kupé.
Jag hittade en längst bak i tåget som var ledig så där satte jag mig.
Tror ni att 3 året kommer att bli som dom andra 2? Det tror jag.
Jag började på Hogwarts för 2 år sedan. Hamnade i Ravenclaw! Ingen pratade eller var med mig.. Men okej det gör dom inte nu heller! Jag blir kallad freak för att jag är annorlunda.... Pappa tror att det beror på mitt utseende. SmutsBlond hår till höfterna och silvergråa ögon.
Men jag vet bättre. Det är för att jag pratar annorlunda, ser testraler och sådant som inga normala ser för jag såg min mamma dö..
- Jasså, Lovegood sitter ensam igen! Jag tittade upp och såg Draco Malfoy med gäng stå i kupédörren med sina självbelåtna flin.
- Ja Malfoy, det gör jag! Fräste jag.
Han flinade ännu mer.
- Sött, du kan ju faktigst fräsa! Men jag förstår att du sitter ensam. Ingen normal person vill sitta med dig! Kom killar vi går!
Dom gick och drog igen dörren efter sig så att allt skakade.
Jag suckade och begravde huvudet i händerna och brast ut i gråt. När ska dom fatta att jag också har känslor?

Min första fan-fiction och inte den bästa.... Vill ni ha mer?

29 jul, 2011 15:25

emmamalfoy
Elev

Avatar


Mer! Väldigt bra

:3......

29 jul, 2011 15:31

mican00
Elev

Avatar


m
me
mer
me
m

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F2zxy1hy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi62.tinypic.com%2F6opx87.gif

29 jul, 2011 15:42

Borttagen

Avatar

+1


Jag tror att jag grät hela resan. När tåget äntligen saktade in och stannade helt var jag den som gick ut ur tåget sist.
Jag gick sakta mot vagnarna bara för att upptäckta att alla redan hade gått. jag suckade och började gå mot slottet.
Det här skulle ta runt 1 timme..... och på allt det här skulle det börja regna. Regnet bara öste ner och jag blev snabbt dygnsur.
Fast skogen var väldigt vacker så jag hade inte tråkigt medans jag gick.
Efter 55 minuter såg jag Professor Flitwick.
- Miss Lovegood, vad gör du här? Undrade Professor Flitwick förskräckt när han såg mig.
Jag kom på en lögn.
- Jag somnade på tåget och missade alla vagnar sir!
Han nickade tankspritt.
- Kom så går vi till slottet tillsammans så ser jag till att du inte får straffkommendering för att du missade sorteringen!
Jag tackade och följde efter honom. Glad att jag nästan var framme. Mina fötter värkte och jag var dygnsur.
Jag hade missat både maten och sorteringen när vi kom fram. Eftersom alla hade gått till sällskapsrummen.
- Professor Dumbledore, Miss Lovegood här missade sorteringen och maten.
Han tittade på mig genom glasögonen.
- Jasså varför det?
Jag suckade och huttrade.
- Jag somnade på tåget sir. och tack vare det missade jag vagnarna så jag har fått gå.
Dumbledore log och nickade.
- Usch då! Gå ner till köket så får du något att äta!
Jag nickade och tackade innan jag började gå. Jag var en av dom få som visste var köket var. Dumbledore visste att jag visste eftersom jag råkade stötta på honom där en gång.
Jag vandrade ner till fängelsehållorna och fram till tavlan. Jag kittlade päronet och öppnade sedan dörren med handtaget som dök upp.
- Goddag Miss Lovegood! Flera husalfer samlades runt mig.
- Goddag! Jag missade maten..
Mer han jag inte säga förren dom sprang iväg och hämtade massor av mat.
3 husalfer tryckte ner mig vid ett av borden som stog under dom riktiga borden och gav mig maten.
Jag åt tacksamt upp maten innan jag sa godnatt och började gå mot Ravenclawtornet.
" Vilket är viktigast vänskap eller kärlek?"
Dessa frågor.
- Vänskap. Man är rikare med fler vänner än man är om man har en pojkvän eller flickvän!
Örnen godkände det och öppnade poträttet.
Jag klättrade in, låtsades inte höra på dom som fnittrade och gick upp till sovsalen där jag snabbt bytte om och la mig i sängen och drog för gardinerna.
Jag hörde de andra fnittra och prata medans dom bytte om till pyjamaser och sedan blev det tyst!

Mera?

29 jul, 2011 15:51

Luna 1
Elev

Avatar


Bra *bevkar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F3150hg5.gif Tumblr.

29 jul, 2011 16:18

Fjortis
Elev

Avatar


ok bra

Trombones do it louder

29 jul, 2011 16:20

Borttagen

Avatar

+1


Jag vaknade vid klockan halv 6 nästa morgon!
Jag gäspade, gnuggade mig i ögonen och tog fram en ren klädnad och hoppade in i en dusch innan frukosten. Jag duschade länge. Tills en av tjejerna Alicia bankade på dörren och skrek.
Då stängde jag av dörren och klädde snabbt på mig och lämnade badrummet åt dom andra.
Jag packade snabbt väskan med bäckerna jag behövde idag innan jag gick ner till frukosten.
Jag gick sakta ner för trapporna och precis på sista trappsteget blev jag puttad så jag föll omkull i den folktomma Entréhallen. Jag landade på rumpan och det ekade otroligt.
- Oj förlåt! Jag tittade upp och såg Ginny Weasley.
Jag reste mig upp med hjälp av hennes utsträckta hand.
- Det är okej! Sa jag blygt och borstade av mig lite damm.
Hon log också.
- Ska du äta nu?
Jag nickade.
- Kom då! Jag gick efter Ginny in i salen.
- Jaha, jag ska ju sitta vid Gryffindorbordet! Det var kul att prata med dig Luna!
- Ja hejdå!`Jag kollade efter Ginny som gick till mitten av bordet och satte sig brevid sin bror och hans 2 kompisar.
Jag suckade. Tänk om jag hade haft en bror eller en syster.
Jag gick till Ravenclaw bordet på andra sidan salen och satte mig längst ut.
Jag tog för mig av mackor och jouice och iakktog salen som sakta fylldes av elever som var trötta och sura.
När tjejerna ifrån min sovsal kom reste jag mig upp och gick till klassrummet för trollkonsthistoria med Professor Binns som vi hade som första lektion idag.
Jag satt utanför och läste min bok som jag hade köpt i London. Den handlade om en flicka som förlorade sin mamma i en olycka och om hur hon klarade sig efter det. Asså en mugglarbok.
Efter 10 minuter öppnades dörren och jag klev in. Först av alla.
Jag satte mig längst bak och antecknade allt som Professor Binns sa.
Efter det hade vi Förvandlingskonst med Professor McGonagoll, Örtlära med Professor Sprout, Talmagi med Professor Vector och Forntida Runskrift med Professor Babbling.
Lektionerna var väl okej om man tar bort att alla flinade, hånskrattade och knuffade mig mellan lektionerna!

Mera? Dåligt kap

29 jul, 2011 16:32

Borttagen

Avatar


Meer!

29 jul, 2011 16:58

1 2 3 ... 15 16 17

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Luna Lovegoods helvete[SV]

Du får inte svara på den här tråden.