Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

dumbledore kunde se harry under osynlighetsmanteln?

Forum > Harry Potter > dumbledore kunde se harry under osynlighetsmanteln?

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Episkey
Elev

Avatar


I HK såg Dumbledore Harry och Ron under osynlighetsmanteln? JK har innan förklarat det genom en förtrollning som visar mänsklig närvaro, men det är ju ju visat att den kommer ifrån dödens egna kappa och det speciella med den är ju att det INTE går att se ens med förtrollningar. Så hur går det till då?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi52.tinypic.com%2F2mms7qr.gif

18 jul, 2011 16:01

grodan-boll
Elev

Avatar


Dumbledore har väl nån extramagisak kraft?

SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/

18 jul, 2011 16:07

AngelinaxD
Elev

Avatar


Dumbeldore är ju lite som han är, klok och hemlighetsfull (nog enligt vad jag upplever honom som )

H U F F L E P U F F ♥

18 jul, 2011 16:10

Episkey
Elev

Avatar


Mer krafter än döden?.. :o

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi52.tinypic.com%2F2mms7qr.gif

18 jul, 2011 16:11

Simonlack
Elev

Avatar


Fråga Jk Rowlng eller vänta till pottermore

Lily and James one of the cutest couple of time!

18 jul, 2011 16:37

Milanima
Elev

Avatar


Jag har fått uppfattningen att Dumbledore faktiskt vet ALLT. (Ja, han borde då kunna hindra vissa saker, men i kunskapen om ALLT ingår ju faktiskt också den kunskapen om att man måste låta vissa saker ske också.) Det var ju han som gav Harry manteln och förstod att Harry skulle använda den. Det var ju förmodligen han som flyttade spegeln för att Harry skulle få en chans att lära sig hur den fungerade också...

SparksMoonstone122 på pottermore

18 jul, 2011 16:42

Cinnamonagouti
Elev

Avatar


Fast det med humenom revelio (eller hur den nu är), den verkar ju inte på själva osynlighetsmantlen egentligen utan på människorna som är i rummet, kanske är därför?

All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost.

18 jul, 2011 16:47

Borttagen

Avatar


Trollformeln kanske känner av mänsklig närvaro även om man inte kan se dem. Så han kanske kunde förstå att de var där, och genom trollformeln kunde han "se" exakt vart de var, även om han inte kunde se dem. Därför kunde han titta mot dem och le mot dem, för han förstod att de var där.

I don't really know, men jag skulle tro att de är så.

18 jul, 2011 16:48

Ginny00
Elev

Avatar


Skrivet av Milanima:
Jag har fått uppfattningen att Dumbledore faktiskt vet ALLT. (Ja, han borde då kunna hindra vissa saker, men i kunskapen om ALLT ingår ju faktiskt också den kunskapen om att man måste låta vissa saker ske också.) Det var ju han som gav Harry manteln och förstod att Harry skulle använda den. Det var ju förmodligen han som flyttade spegeln för att Harry skulle få en chans att lära sig hur den fungerade också...


Jag håller med dig. Dumbledore kände nog snarare på sig att Harry och Ron var där-risken finns nog också att de kan ha gett ifrån sig något ljud.

18 jul, 2011 16:48

leumas vän
Elev

Avatar

+1


Glöm inte bort att Dumbledore då ägde den mäktigaste trollstaven som någonsin funnits.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fa.deviantart.net%2Favatars%2Fd%2Fr%2Fdragonhug.gif%3F1

18 jul, 2011 16:50

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > dumbledore kunde se harry under osynlighetsmanteln?

Du får inte svara på den här tråden.