Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skulle ni ha trott på Harry?

Forum > Harry Potter > Skulle ni ha trott på Harry?

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Lililicious
Elev

Avatar


Vet inte om det finns en sådan här tråd men jag kom att tänka på det idag när jag såg klippet när Cedric kommer tillbaka dör med Harry.

I 5:e boken hade ni trott på Harry när han sa att Voldermort var tillbaka?
Varför? Varför inte?

Jag är nästan i alla fall 90% säker att jag hade försökt intala mig själv att han ljög.

11 jul, 2011 20:23

Blaire
Elev

Avatar


Jag skulle först förneka det även förneka det när det finns bevis.
Ibland vill vi inte se sanningen i vit ögat ....

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi51.tinypic.com%2F23jg7m1.gif Heter Rainholly9 i pottermore

11 jul, 2011 20:25

Lililicious
Elev

Avatar


Ja det är lite så jag också har tänkt.

11 jul, 2011 20:25

soratanaka
Elev

Avatar


Helt ärligt vet jag inte. Det beror helt på om jag hade känt Harry och vetat hur han beter sig, och hur smart jag vore på att pussla samman bitar. Jag menar, att trekampsturneringen plötsligt återupptas, att det är en dödsätarattack på världsmästerskapen är lite lurigt!

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

11 jul, 2011 20:29

scraat
Elev

Avatar


Skrivet av soratanaka:
Helt ärligt vet jag inte. Det beror helt på om jag hade känt Harry och vetat hur han beter sig, och hur smart jag vore på att pussla samman bitar. Jag menar, att trekampsturneringen plötsligt återupptas, att det är en dödsätarattack på världsmästerskapen är lite lurigt!


håller med

11 jul, 2011 20:32

Borttagen

Avatar


Jag skulle tro på honom, men jag är ju ganska lättlurad jag. x) Men Mman ljuger väl inte om en sån sak? :o

11 jul, 2011 20:46

soratanaka
Elev

Avatar


@Tomi; Nope, men med tanke på hur skolan vänder sig emot honom för mindre grejer (i PS när han, Hermione och Neville förlorar 150p för Gryffindor, i CoS när han kan prata parseltongue etc) så skulle jag kunna gissa på att folk tycker det låter fishy. Men som sagt, många blundar också.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

11 jul, 2011 20:48

Lililicious
Elev

Avatar


Känns väldigt skönt att jag inte är den ända som kanske hade tvivlat. Kände mig så konstig nämligen när jag kom på mig själv med de tankarna.

11 jul, 2011 21:06

Borttagen

Avatar


Det beror ju på vilken relation jag hade haft till honom. Om jag hade varit en nära vän, så visst hade jag litat på honom, man ska lita på sina vänner. Hade jag varit bästa vän med hans ärkefiender kanske jag däremot skulle vart lite mer anti. (Fast, även om hans fiender skulle tro honom, skulle de väll inte säga det. De vill ju sätta dit honom.) Alltså, det är svårt att avgöra.

11 jul, 2011 21:18

Cara Riddle
Elev

Avatar


eftersom jag gillar Voldemort hade jag velat tro på att Harry talade sanninge, inte kanske av den anledning som alla andra men ändå

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fea7a5aa29df70f4a8ed3d5c75bb42e21%2Ftumblr_inline_ndap359Vgu1sv49sn.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F2b88b67b62e1c09b656f8203353df257%2Ftumblr_inline_ncgl5aR8Ck1r9vm7f.gif

11 jul, 2011 21:37

1 2

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > Skulle ni ha trott på Harry?

Du får inte svara på den här tråden.