Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[LÅST] @ Höstfest 2024: Liemannens Kryptiska Meddelanden

Forum > Mugglarportalen > Höstfest 2024: Liemannens Kryptiska Meddelanden

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Liemannen
Prefekt

Avatar

+3


Hälsningar, dödliga...

Tiden är kommen. Slöjan mellan världarna är tunn, och jag, Liemannen, har återvänt för att testa styrkan i era svaga sinnen. Under de kommande 5 dagarna kommer ni att möta en serie vridna, kryptiska meddelanden. Men var på er vakt, mina ord är inte lättförståeliga – varje meddelande döljer en hemlig metod för att avkoda det och lista ut vad jag egentligen försöker säga.

Ert uppdrag är enkelt... eller?

Varje dag kommer ett nytt meddelande att avslöjas. Men det finns en hake – ni måste först lista ut hur ni ska avkoda det. Endast då kommer ni att upptäcka den kusliga sanningen bakom orden. De som lyckas avkoda alla fem meddelanden kommer att belönas. Men misslyckas... och ni kanske blir förlorade i skuggorna för alltid.

______________________________________________________

Här är reglerna:

• Varje dag (när jag känner för det), i de kommande 5 dagarna (start måndag 28 oktober), kommer jag att posta ett nytt kryptiskt meddelande i denna tråd, gömt under en dimma av lurendrejeri.

• Ni måste först ta reda på metoden för att avkoda det. Endast er list kommer att avslöja det RÄTTA svaret.

• När ni har listat ut meddelandet ugglar ni mig svaret enligt följande mall:
DAG 1: ert svar

• Endast de som lyckas lösa alla 5 meddelanden kommer att få den ultimata belöningen

• Ett bidrag om dan per person, första gissningen är den jag kollar på.

______________________________________________________

Ledtrådar kanske ges runtom i forumet, men de kommer med ett pris… din själ.

Ert första uppdrag börjar imorgon när jag känner för det.

Jag ser er och väntar glatt på era misslyckanden...

Vi ses i skuggorna.




Har jag gjort dig upprörd? Perfekt. Gå och gråt till någon i "staff", och se hur lite de kan göra åt saken. Puss & hugg.

22 okt, 2024 18:28

Bevaka tråden

Forum > Mugglarportalen > Höstfest 2024: Liemannens Kryptiska Meddelanden

Du får inte svara på den här tråden.