Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Crabbe och Goyles hemlighet Fanfiction

Forum > Fanfiction > Crabbe och Goyles hemlighet Fanfiction

Bevaka tråden
Användare Inlägg
ville mellword
Elev

Avatar

+1


Hej allihopa! jag tänkte skriva en fanfiction om Malfoys två kompanjoner Crabbe och Goyle. Har inte sett så många andra skriva om dem så jag tänkte att det skulle bli roligt att göra det själv. Kommentera gärna vad ni tycker och om ni vill att jag ska skriva mer.



KAPITEL 1: Den nya läraren

Vincent Crabbe gick bredvid Gregory Goyle på väg mot deras första lektion i förvar mot svartkonster med den nya läraren Proffesor Lupin. Han hade proppat fickorna fulla med Frallor från frukosten som han och Goyle kunde smygäta på lektionen. Det var deras tredje år på Hogwarts och de båda vännerna var utvilade efter en lång natt i deras bekväma sängar. Medans Crabbe gick och drömde om stora tårtor och bakelser så gick han plötsligt rakt in i en prefekt som bar Ravenclaws märke på bröstet. "Se dig för" väste prefekten och Crabbe muttrade surt.
När de kom fram till klassrummet så stod dörren öppen och nästan hela klassen var redan där. Vincent och Grogory satte sig på varsin sida av deras bästa vän Draco Malfoy och frågade honom om han ville ha lite mera frukost. Draco gav dem en konstig blick och tittade sedan bort. Precis när Crabbe sulle ge en fralla till Goyle så kom Lupin stormande in rummet. "Förlåt för at jag är sen" flämtade han och smällde igen dörren. Crabbe kunde inte låta bli att fnissa när han såg professorns trasiga och smutsiga mantel. "Vad skrattar du åt?" frågade Lupin lugnt och såg på honom med en allvarlig blick. "Jag vet inte" klämde Vincent fram och han hörde hur ravenclaweleverna de hade lektionen tillsammans med fnissade. Läraren började prata, men varken Crabbe eller Goyle hörde vad han sa eftersom de hade fullt upp med att dölja brödet de tuggade på.
När lektionen var slut följde båda pojkarna med malfoy till uppehållsrummet för att göra läxan de hade fått. "Vilken loser" sa Draco och höjde på ögonbrynen. "va, vem?" sa Crabbe och Malfoy gav honom en mördande blick. "Lupin såklart" väste han och Crabbe och Goyle nickade dumt. Vincent tittade ner på sin läxa där det var flera stycken frågor om någon demon som kallades för grindylogg. "vad är en grindylogg?" grymtad Crabbe tyst till Goyle som bara skakade på huvudet. Vincent förstod att Draco inte tänkte göra läxan åt honom så han och Goyle smög ifrån Slytherins uppehållsrum bort till bibloteket. När de kom dit såg de med glädje att Harry, Ron och Hermione satt runt ett borrd och pluggade. Om det var något som Crabbe gillade mer än att äta så var det att reta folk, och det här var hans och Goyles favorit offer. Nu kommer nog Malfoy bli nöjd tänkte han belåtet medans båda två gck fram mot de tre Gryffindor eleverna. "Hallå där smutsskalle" sa Goyle med förakt och tittade mot Hermoine. " Kalla henne inte smutskalle!" vrålade Ron och ställde sig hastigt upp. " Ååååååå, har du skaffat flickvän" sa Crabbe och njöt när han såg Rons ansikte bli argare och argare. "Vem var det som frågade" skrattade Goyle och Ron skulle precis slänga sig över dem när Hermione tog ta i honom. "Strunta bara i dom" väste hon och Vincent kände sig lätt besviken när de vände ryggen åt honom. "Kom vi går och letar reda på en bok" grymtade han och de två mobbarna lufsade in i labyrinten av bokhyllor.
Några timmar senare efter att tilsammans ha lagt ner en stor ansträngning på att läsa en bok, gick de till matsalen för att äta. Malfoy satt och väntade på dem vid Slytherin borde och gav dem en arg blick när de kom. "Vart har ni varit" muttrade han samtidigt som han tuggade på en brödbit. "I biblioteket , vi träffad Harry Potter och hans vänner" förklarade dem och Malfoy blev genast gladare när de berättade om Rons reaktion till deras mobbningsförsök. "Jag läste precis på vår anslagstavla att vi ska få åka på en kort tur till Hogsmeade ikväll" berättade Draco. "Ja!" utbrast Crabbe och Goyle i kör eftersom de älskade allt som hade med godisbaronen att göra. "När åker vi" frågade Goyle. "Klockan fem" svarade Malfoy. "Det är om en två tre.. eller vänta två timmar!" räknade Crabbe på fingrarna. "Vi går och hämtar pengarna så att vi inte glömmer det" sa Gregory.

Tack för att ni läste! Jag tänkte skriva ur Goyles perspektiv i nästa kapitel så att det skiftar lite.

Läs gärna min Fanfiction om Crabbe och Goyle: https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=50223

5 feb, 2018 14:19

Borttagen

Avatar


Jättebra!

5 feb, 2018 14:34

ville mellword
Elev

Avatar


Tack!

Läs gärna min Fanfiction om Crabbe och Goyle: https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=50223

5 feb, 2018 19:02

Linos
Elev

Avatar


Du är en jätte duktig skrivare och jag kommer låsa när det kommer mer

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.kym-cdn.com%2Fphotos%2Fimages%2Fnewsfeed%2F001%2F245%2F072%2F82a.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2F8c9494d5c92d7b615b481036c73cecd5%2Ftumblr_inline_oq3czgBz6T1rf8pp7_250.gif

5 feb, 2018 21:50

c8aina
Elev

Avatar


Bra bevakar!

Expekto Patronum!!! Ni får gärna gå med i min klubb Spotify klubben

8 feb, 2018 20:12

Newt's Niffler
Elev

Avatar


Bra! Bevakar

12 feb, 2018 14:33

Refren
Elev

Avatar


Skriv mer!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F0812a6f15de7cf2f07db3f8140c8b7a2%2Ffb5187c18f4999e7-a4%2Fs1280x1920%2F833523a92e56d5d166bf4e301b29356c36f61e7c.pnj

18 jul, 2018 12:04

Ginerva2003
Elev

Avatar


Bra

Det är inte lätt att skriva en spådom när man har dyslexi

18 jul, 2018 23:42

Avis Fortunae
Elev

Avatar


De beskrivs bra med många roliga detaljer. Bevakar!
Kul om perspektivet kommer att skifta; jag har alltid haft svårt att se skillnad på dem

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

20 jul, 2018 21:53

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Crabbe och Goyles hemlighet Fanfiction

Du får inte svara på den här tråden.