Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Spök_ryttaren

Forum > Fanfiction > Spök_ryttaren

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Fotini
Elev

Avatar


Titel: Spök_ryttaren
Författare: Fotini och Roweena
Ålder: Alla

15 feb, 2017 18:04

Roweena
Elev

Avatar


Hmmm, bara en fråga (eller flera) : Handling? Huvudpersoner? Borde jag känna mig dum nu som inte fattar alls fast vi ska skriva den tillsammans Fotini?

choklad >>>

15 feb, 2017 18:06

Fotini
Elev

Avatar


Du får bestämma lite

15 feb, 2017 18:09

Roweena
Elev

Avatar


Handling: Maja (jag) och Hallie (Fotini) blir utvalda till att vara spökryttare, som en spökryttare måste man vara bra med mörkret men Maja är mörkrädd och Hallie kan aldrig vara tyst när det behövs.
Huvudpersoner: Maja och Deevo (hennes spöke), Hallie och Micca (hennes spöke)

Kapitel 1
Jag stod framför bordet med unor (vasar som askan från lik brukar komma till). När den första unan öppnades kom en spöklik varelse fram och ställde sig framför en tjej som jag tror hette Ava, hon skrek till, jag vet inte om det var av skräck eller glädje eller båda. Nästa spöke valde en pojke som kallas Bullen för att han älskar bullar men egentligen heter han William. Det var 7 unor som stod på bordet och nu ar det 5 kvar, den tredje valde en som hette Minna, den fjärde en som hette Bill och den femte valde min bästis Hallie, hon såg på mig med en blick som betydde du-måste-också-bli-vald-annars-ser-vi-aldrig-varandra-igen. Jag gav henne en blick som betydde var-lugn-det-ordnar-sig. Den sjätte unan valde en kille som jag tror heter Mattias. Sen kom det sjunde och sista spöket fram, jag var orolig men jag visste att jag inte skulle dö om jag blev vald. Spöket flög först bort från mitt håll men vände sen och stannade framför mig, jag gick bort till dem andra som hade blivit valda och följde med in i en korridor. Mitt spöke föreställde en kentaur med vingar och Hallie's föreställde en örn med hästkropp. Vi blev presenterade för våra framtida "Kompisar", mitt spöke hette Deevo och Hallie's hette Micca. Jag tyckte det var orättvist att Hallie hade fått ett tjej-spöke men kom på att Deevo hade först stannat framför en kille och sen bytt till mig. Deevo var ett sött spöke med ett silverhalsband om halsen, en medaljong! Vi gick mot en fullproppad matsal och fick ändå plats. Jag tog ett lyckligt andetag och visste att jag hade påbörjat ett nytt liv, med nya vänner och äventyr. Ett liv jag skulle älska men också hata. Hallie log svagt mot mig och jag log tillbaka. (hon har börjat på en ny "skola" alltså hon går i en ny "klass" ) Dem andra nya spökryttarna log mot varandra och vi började prata om vårt nya liv.

choklad >>>

15 feb, 2017 18:30

Borttagen

Avatar


BRAA!!

15 feb, 2017 19:57

Fotini
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
BRAA!!
TACK!!!

Kapitel 2
Hjälp!! Jag är vald till spökryttare!! Men som tur är blev Maja också vald. Micca är fin, hon är ståtlig och cool. Majas spöke Deevo är liksom lite tuff, eller nej, ska vara tuff och alltid vinna..
Hjälp, jag måste sticka nu och träna, + att lära mig att bli blek och spöke för det är bara då vi kan rida på våra spöken..
"Lyssnar du Hallie?" Det var mr. Grey, våran (vad ska man säga) lärare som sa till mig
"Va, ehm, ja, eller nej..."
"Hallie, pssst! Möt mig vid mrs. Blacks kontor i eftermiddag."
"Varför Maja?"

17 feb, 2017 13:24

Borttagen

Avatar


Superbra!!

17 feb, 2017 19:38

LunaLovegood:)
Elev

Avatar


Har detta med HP att göra?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia4.giphy.com%2Fmedia%2FhkbdpWKrH891e%2Fgiphy.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia3.giphy.com%2Fmedia%2Fl0MYsgosS4l30gEJq%2Fgiphy.gif

18 feb, 2017 15:36

hello_kity
Elev

Avatar


Tror inte det, men jag tycker den är bra.

Hoppas jag har skrivit något bra nu...

18 feb, 2017 17:13

Roweena
Elev

Avatar


(jag tror att Fotini råkade glömma att den borde vara i kreativitets-forumet)

choklad >>>

18 feb, 2017 18:32

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Spök_ryttaren

Du får inte svara på den här tråden.