Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

5 året

Forum > Fanfiction > 5 året

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Belluna tonks
Elev

Avatar


Hello min första FF hoppas ni gillar den! Den ska handla om Karleen Thomas under hennes femte år. Här är en mall om henne.

Namn: Karleen Lavender Thomas
Ålder: 15 år
Elevhem: Ravenclaw
Personlighet: Smart,rolig,impulsiv och lite av ett problem barn
Intressen: Böcker,flygning och att hitta på bus
Patronus: En uggla

Nu ska jag börja då

........................................................................................................

Prolog

Jag går in på kings cross station. Det vimlar av folk, mugglare som magiker.
Ljud nivån är öronbedövande och det är så trångt att jag knappt kan komma fram. Trots att det är propp fult så kommer vi fram till perrongen till slut. Där står Hogwarts Expressen i sin röda prakt och ångan bollmar ut genom skorstenen. Jag går raskt över perrongen och försökte undvika vissa människor, som min kusin Carrie till exempel. Folk står och trängs runt dörrarna in till tåget men till slut lyckas jag ta mig förbi. Väl inne i tåget börjar jag leta efter en hyfsat tom kupé (eftersom jag inte har några vänner). Jag hittar efter en stund en kupé som är tom. Så när på en sovande flicka och en uggla...
.................................................................................
Så det var prologen jag borde också nämna att jag har lånat lite figurer från johhanas FF om den tredje genergationen (okej jag vet inte hur man stavar det)kolla in den

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2F4bba76622a09d51296971843f8b95dee%2Ftumblr_p4x4kdrKSE1ugyrreo1_540.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Feb6e64b23a7ee61c20cacd1a9a06d298%2Ftumblr_p4x4glJXt41qagqqso8_400.gif

21 apr, 2016 18:29

Detta inlägg ändrades senast 2016-04-22 kl. 20:20
Antal ändringar: 10

Asked Calmly
Elev

Avatar


Jag bevakar, det låter om en kul ff. ☻

Ett tips, bara kan vara att läsa igenom dina inlägg. Bara för att undvik slarvfel.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fexternal-content.duckduckgo.com%2Fiu%2F%3Fu%3Dhttps%253A%252F%252Fmedia.tenor.com%252F8-jJyFqnWxwAAAAC%252Fsteins-gate-wave.gif%26amp%3Bf%3D1%26amp%3Bnofb%3D1%26amp%3Bipt%3D3f3c0dd39c39fb837ba76cdfb69bbab05b333f0f9b647bd4ace26faaabe54c11%26amp%3Bipo%3Dimages

22 apr, 2016 19:13

Belluna tonks
Elev

Avatar


ok tack

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2F4bba76622a09d51296971843f8b95dee%2Ftumblr_p4x4kdrKSE1ugyrreo1_540.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Feb6e64b23a7ee61c20cacd1a9a06d298%2Ftumblr_p4x4glJXt41qagqqso8_400.gif

22 apr, 2016 20:12

Borttagen

Avatar


Jättebra!

22 apr, 2016 20:34

Belluna tonks
Elev

Avatar


Okej här kommer nästa kapitel ,hoppas ni gillar det!!!!
Ledsen att det är lite sent men jag har haft en massa att göra!
Hoppas ni gillar det!
........................................................................................................
Kapitel 1
Jag går med snabba steg över golvet i korridoren , hopppas hon inte såg mej! Men sån tur verkar jag inte ha för jag hör steg misstänkt lika Carries bakom mig. Min kupé är typ tre meter bort när någon hugger tag i min klädnad bakifrån och drar mig bakåt.
"Men lilla Lelee varför springer du ifrån mig" säger Carrie med sin spydiga röst. "Vill du inte träffa din kära kusin!"
Nej tänker jag men svarar inte.
"Svara!" väser Ireana
"Släpp ner mig!!!!!!" ropar jag, i hopp om att någon ska komma till min hjälp. Men ingen är i korridoren, så jag blir väl tvungen att komma på något själv.
"Men Lelee då...." säger min kusin med en len röst" vi vill ju bara leka! Ta henne till kupén"
Ireana och Frankie drar mig genom korridoren och genom dörren, som stängs av Carrie så fort hon kommer in.
"Ta hennes stav, vi vill ju inte att någonting obehagligt ska hända! Eller hur?" Carrie ger mig ett falskt leande och sätter sig.
"Nu kära kusin, kan inget störa oss!" Säger hon, medans Frankie rycker åt sig min stav.
Jag kokar av ilska och vill bara använda min lilla specialitet.... Men bästemer mig för att låtsas vara lungn och prata mig ut.
"Vad vill du?" Frågar jag.
"Jag vill ha en liten tjänst av dig Karleen!" Säger hon spydigt. Ireana och Frankie fnittrar instämmande, vilka idioter!
"Jaha men du vet att jag inte hjälper dig!" Svarar jag
"Åhhh du har nog inte mycke till val! Om du inte vill att professor Ley ska få veta att du smugglar in saker på skolan, så får du allt hjälpa mig."
"Du skulle bara våga" säger jag gällt och känner hur jag snart inte kan kontrollera mig längre.
"Eller kanske att någon ska få reda på att du är ett misslyckat experiment." Fortsätter Carrie utan att bry sig om min kommentar." Tänk på saken medans jag går på toa"
Carrie reser sig och går. Jag känner hur hela jag skakar, hur vågar hon! Det är inte mitt fel att Doktor Stein la i test saker i min mat. Men det har ställt hela mitt liv på enda. Jag måste se till att Carrie inte berättar att jag har konstiga förmogor.
Carrie öppnar dörren och tittar på mig.
"Nå?" Säger Carrie frågande.
Nej tänker jag, men svarar istället"Okej om du inte bärettar!"
........................................................................................................ Det var det vill gärna få höra om vad ni har för teorier. Aja hoppas ni gillade det !
........................................................................................................
Ingen har komenterat så jag fortsätter med kapitel två på detta inlägget!

Kapitel 2
Mitt ja klingar i mina öron när jag går tillbaka till kupén. Jag sjunker ihop på sättet så fort jag kommer innanför dörren och börjar gråta.
"Hallå" hörs en liten försiktig röst säga, och jag rycker till.
"Gå" säger jag med en lite väl elak ton.
"Jag var här först"
"Nej detta är min kupé jag har suttit här sedan starten"
"Jag med!"
Flickan med ugglan! Hon måste ha vaknat. Aja vem bryr sig jag har redan en vän (även om det är Pevees) och det räcker.
"Så roligt för dig då" säger jag sarkastisk
"Äh sluta vara så tycken!"
"Du har ingen rätt att säga så till mig!" Säger jag upprört och tänker på mitt eländiga liv. "För du har ingen aning om vad jag varit med om!" Stien, Carrie och pappa fladdrar för bi i min hjärna.
"Jaså, har inte jag"
"Nej det har du inte!"
Hon vänder sina stirrande gröna ögon mot mig och säger:
"Jag har varit med om mer än dig! Det slår jag vad om! Du har säkert blivit dumpad eller nåt annat litet!"
"Hahahahahahhahahaha" jag börjar gapskratta "Dumpad, herregud vem skulle vilja vara ihop med mig. Missfostret som är ett redskap i din hand. Det är så jag beskrivs, dumpad är du dum i huvudet eller?"
"Oj du är ju helt psyko!"
"Tackar det var det bästa jag fått höra idag!"
Sorgen och ilskan i mig höll nu på att ersättas med en galen känsla som drev mig framåt, som alltid drev mig framåt.
"Ja visst jag gav precis en komplimang till psykot......" Sa hon "vad heter du nu igen?"
"Karleen Thomas, men jag är mest känd som Lelee."
"Vaaa! Är du Lelee? Hon som smugglar och busar. Pevees vän och Filch värsta fiende!"
"Ja det verkar så. Vem är du själv då?"
"Sammy Jones"
"Jaha Sammy hur kommer det sig att du verkar hata mig."
"Det gör jag inte jag bara har lite svårt med människor!"
"Samma här!!!"
"Okej vi borde kanske bli vänner. Vi är ju typ gjorda för varandra?!"
Glädjen bubblar upp i mig. Vänner jag har aldrig haft en riktig vän efter.......Nej tänk inte på henne!
"Visst!" Svarar jag på hennes fråga. "Men då måste du tåla Pevees! Han har faktiskt varit min ända vän i flera år nu."
"Det tror jag blir svårt men okej!"
Jag ger henne ett leande och går sen för att byta om.
........................................................................................................
Slut! Eller slut för kapitlet!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2F4bba76622a09d51296971843f8b95dee%2Ftumblr_p4x4kdrKSE1ugyrreo1_540.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Feb6e64b23a7ee61c20cacd1a9a06d298%2Ftumblr_p4x4glJXt41qagqqso8_400.gif

19 maj, 2016 11:08

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > 5 året

Du får inte svara på den här tråden.