Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Kraften

Forum > Fanfiction > Kraften

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
LillaBelle
Elev

Avatar


Varning: FF skriven av en Dyslektiker. Det betyder att jag inte har så bra stavning eller text uppläggning.

Jag har gjort en ff av en berättelse jag håller på att skriva Jag hoppas att dom som vill läsa den gillar den.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Om man inte tycker om otroligt sorgsna saker så ska men inte läsa den här. Men ni får jätte Järna läsa ändå


Det handlar om en flicka som heter Marseline som ska till en skola för personer som är övernaturliga. Men det går inte som hon tänkt sig.

Personer som jag tror vill läsa det här:
Hanna Alice Lilly Potter
OzzyStar2

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F33700000%2FFantasy-fantasy-33788540-1280-800.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.catchwallpaper.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2FFantasy-watercolor-animals-wallpapers-by-Apofiss-1920x1080-02.jpg

5 mar, 2016 21:16

Detta inlägg ändrades senast 2016-04-11 kl. 08:45
Antal ändringar: 2

taggsvansen02
Elev

Avatar


Låter coolt jag läser!

5 mar, 2016 21:50

Emmi
Prefekt

Avatar


*Läser*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

5 mar, 2016 22:04

LillaBelle
Elev

Avatar


Jag ursäktar min stavnig men här är första kapitlet


Kapitel 1: Ankomsten
Marseline satt i klassrummet och undrade hur hon skulle säga det till Alice och Deven att hon skulle börja på en ny skola. Hon kunde ju inte precis berätta för dom att hon egentligen var har krafter och skulle börja i en skola där hon skulle lära sig använda dom på rätt sätt.
- Marseline lyssnar du på uppgiften, sa hennes lärare Mr Marson.
- Ja, Jag lyssnar, sa hon sorgset.
Marseline gjorde resten av uppgiften och gick ut med dom andra. Hon tog sina saker ur skåpet och tömde det helt och hållet.
- Marse vad gör du?, frågade en röst bakom henne.
- Alice jag ska flyta till en annan skola och det är viktigt för mig. Så jag måste tyvärr säga hej då och hoppas att vi syns någon gång, svarade Marseline och kramar om Alice.
- Hej då, Marse, sa Deven som plötsligt stog framför henne.

Marseline kom hem med gråt i halsen. Hennes mamma stog i dörren när hon kom hem och gav henne en stor kram.
- Jag har packat dina grejer och lagat middag till min 18 åriga magiker, sa hon och gick in.
- Mamma jag är ingen magiker, sa Marseline och följde efter.
Marseline’s mamma hade svart hår precis som Marseline. Hennes mamma hade också brungula ögon men Marseline hade sin pappas ögon som var ljus blå nästan som is.
Marseline säte sig vid mattbordet och hennes lille bror sprang runt bordet som han alltid brukade göra innan matten. Dom satt vid bordet och sa ingenting.

När bussen kom som skulle hämta henne sa hon hej då och tog sina saker. Marseline gick på bussen fast den var tom förutom att det stog några mystiska vakter där. Hon satte sig på en plats, en av vakterna kom fram till henne och satte fast henne med handklovar i sättet framför henne.
- Vad gör du jag ska bara till min nya skola, skrek hon efter honom.
Nej, du ska inte till en skola du ska till vår bas, sa han och tog tag i hennes haka.
Han släppte så snabbt bussen startade. Marseline var rädd och sa ingenting under hela resan. Framme på basen tog dom och satte handklovar bakom Marseline’s rygg. Dom drog in henne i byggnaden. Där inne såg hon en massa celler med förstärkt glass så att man kunde se in. Det var tonåringar som Marseline i cellerna. Hon ser tre pojkar och tre flickor med tvångs tröjor. Vakterna låste upp en dörr och slängde in Marseline.
- God natt monster, sa en av vakterna och stängde börren.
Marseline glid ner för väggen och somnade.

Nästa morgon blev hon dragen till ett rum där det var folk överalt.
- Vad gör vi här, sa hon och tittade på vakterna.
- Träna på dina krafter så vi kan använda er för att ta övar landet, svarade en av dom.
Dom låste upp handbojorna och låste börren bakom dom. Marseline såg en massa konstiga människor. Hon gick till en hidderbanna där hon såg en flicka som sprang Jättesnabbt runt den precis som hennes egen bror brukade göra runt bordet. Helt plötsligt kom en pojke fram till henne och presenterade sig.
- Hej jag heter Eric Fire, vad heter du och vad är dina krafter?, sa han.
- Jag heter Marseline och jag kan gör det här, sa hon, sträckte ut handen och lyfte ett skåp som stog i ett hörn så det börjar sväva. Hon gjorde några hand rörelser och skåpet smälte och doppade ner på golvet.
- Wow, kan du omvandla material, sa han.
- Vad har du för krafter?, frågade Marseline.
- Jag kan gör så här, sa han och han fattade eld och stog där framför henne och brann.
- Du är eld mästare, sa Marseline och log.
Han slocknade och tystnade när börren öppnades och en pojke med tvångs tröja kastades in. Pojken hade sår i ansiktet. Marseline gick långsamt fram mot pojken. Men pojken växte efter ett tag var det en stor björns som spring mot dörren. Dörren höll, björnen gick och satte sig i ett hörn.
- Nej gör det inte, hördes en röst bakom henne.
Marseline vände sig om och såg en flicka som svävade i luften vid en glasruta högre upp där översten satt. Det kom in vakter med rep, dom kastade dom runt om flickan och drog henne ner mot marken. En av vakterna drog fram en pistol och sköt. Marseline hörde en duns och såg blod rinna ut på golvet. Vakten med pistolen stoppade den i fickan.
- Så händer det om man gör mot stånd, sa han, gick och alla andra vakter följer efter.
Den vakten som var sist drog den blodiga och döda flickan bakom sig. Marseline svimmar av synen fast Eric fångade henne så att hon inte skulle slå huvudet i golvet.

När Marseline vaknade låg hon på golvet och Eric stog över henne.
- Marseline mår du bra? frågade han när hon öppnade ögon.
- Ja, jag är okej, svarade hon med darrande röst.
Eric hjälpte henne upp på fötter och visar henne runt blad alla människor där inne. Han tog henne först till en tank med is och snö i . Där inne var det en pojke och en flicka som stog och skött is på varandra.
- Eric är det de här vi kommer göra här, frågade hon.
- Ja och vi ska vara i fältet också, svarade han.
- Så vi är övernaturliga vapen, sa hon och tittar in i hans ögon.
- Ja….. Du jag tycker din kraft är ganska cool, sa han och log.
Dom hörde en smäll från tank, pojken flög och träffade glasset. Marseline sprang fram till fönstret och tittar på när flickan kom närmare pojken. När hon stog framför honom skött hon en is boll på honom och han frös snabbt till is. Marseline bakade snabbt bakåt efter ha sätt skräcken i ansiktet på pojken.

Sju vakter kom in i salen med kedjor och tygstycken. Dom tar tog i pojken som är en björn, is flickan, Eric , Marseline och tre till. Marseline kämpade emot men dom kedjade hennes händer bakom ryggen på henne och satte ögon bindel på henne.
- Du kan inte smälta dom här dom är smält säkra, viskade en person i hennes öra.
- Släpp mig och alla andra, skrek hon.
Hon försökte springa men den som höll i henne höll i hårt.
- Vi ska till arenan, hörde hon att Eric ropade från andra sidan av salen.

Dom drogs genom basen utan att kunna se.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F33700000%2FFantasy-fantasy-33788540-1280-800.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.catchwallpaper.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2FFantasy-watercolor-animals-wallpapers-by-Apofiss-1920x1080-02.jpg

6 mar, 2016 12:36

Emmi
Prefekt

Avatar


Braaa!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

6 mar, 2016 14:41

Hanna Alice Lilly Potter
Elev

Avatar


Damn.... jag skulle inte vilja vara i Marseline's skor.....

*Applåderar*

Kan jag fråga en sak?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-iNlbTd3tYoA%2FVnjNUWn0c0I%2FAAAAAAAAZhc%2FTPHKspcP0jA%2Fs1600%2F25%252Bdays%252Bof%252Bbook%252Bbf%252B4.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FFQvY5tgefVffW%2Fgiphy.gif

6 mar, 2016 18:46

LillaBelle
Elev

Avatar


Skrivet av Hanna Alice Lilly Potter:
Damn.... jag skulle inte vilja vara i Marseline's skor.....

*Applåderar*

Kan jag fråga en sak?


Ja det kan du. Frågar på bara.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F33700000%2FFantasy-fantasy-33788540-1280-800.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.catchwallpaper.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2FFantasy-watercolor-animals-wallpapers-by-Apofiss-1920x1080-02.jpg

6 mar, 2016 19:49

Hanna Alice Lilly Potter
Elev

Avatar


Skrivet av LillaBelle:
Skrivet av Hanna Alice Lilly Potter:
Damn.... jag skulle inte vilja vara i Marseline's skor.....

*Applåderar*

Kan jag fråga en sak?


Ja det kan du. Fråga på bara.


Kommer det att vara romantiskt? ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-iNlbTd3tYoA%2FVnjNUWn0c0I%2FAAAAAAAAZhc%2FTPHKspcP0jA%2Fs1600%2F25%252Bdays%252Bof%252Bbook%252Bbf%252B4.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FFQvY5tgefVffW%2Fgiphy.gif

6 mar, 2016 19:57

LillaBelle
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Hanna Alice Lilly Potter:
Skrivet av LillaBelle:
Skrivet av Hanna Alice Lilly Potter:
Damn.... jag skulle inte vilja vara i Marseline's skor.....

*Applåderar*

Kan jag fråga en sak?


Ja det kan du. Fråga på bara.


Kommer det att vara romantiskt? ♥


Spoiler:
Tryck här för att visa!Ja lite eller mycket jag vet inte en men det kommer att finnas romatick


jag har nästa kapitel men jag kan inte lägga upp det kan någon skria något

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F33700000%2FFantasy-fantasy-33788540-1280-800.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.catchwallpaper.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2FFantasy-watercolor-animals-wallpapers-by-Apofiss-1920x1080-02.jpg

6 mar, 2016 20:06

Lollo16
Elev

Avatar


Jättespännande, bevakar såklart!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fthenewswheel.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F10%2FHarry-Potter.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FJTzucgG35fMOI%2Fgiphy.gif

9 mar, 2016 19:47

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Kraften

Du får inte svara på den här tråden.