Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Voldemorts återvänd (3:e generationen

Forum > Fanfiction > Voldemorts återvänd (3:e generationen

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Merzan
Elev

Avatar


Titel: Voldemorts återvänd
karaktärer: de i HP och deras barn
Rating: inte värre än HP
Kapitel: 6 inte klar
Språk: svenska

Övrig Info: den utspelar sig år 2019.

Taggar:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Romione Hermionez-04 sandraelinminions4Kokosnoten1


tagga gärna om ni vet någon som kan vara intreserad av att läsa.

Hoppas ni gillar den glöm inte att bevaka.




Kapitel 1:

Det var en helt vanlig Halloween. Alla satt och åt fest middag i stora salen på Hogwarts. Eller ja alla utom Lilly. Hon var ute vid minnesplatsen som McGonagall låtit fixa efter kriget. Men plötsligt så kom hon inspringande och det syntes att hon var jätte rädd. Hon sprang fram till lärarnas bord och berättade för McGonagall att hon sett mörkrets märke. McGonagall sa till alla lärare och vuxna som var på besök för att berätta om kriget att genast följa med henne. När de fem minuter senare satt i lärarrummet så berättade McGonagall den hemska nyheten. Så fort de fått höra vad som hade hänt sa Draco att det nog bara var någon som ville skrämmas. Men McGonagall var rädd att det inte var någon som ville skrämmas och bad därför George att gå till minnesplatsen och ta kontakt med sin döda tvillingbror Fred.

15 minuter senare kom George tillbaka och han var helt förskräckt. Allt han lyckades säga var Han lever.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fb6bdf008a766f9e2c6656ec8ebf2f9c6%2Ftumblr_n35nq46OX81sqgvgmo3_r1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2F564x%2F26%2F8a%2F1d%2F268a1d21df21001a8055b60685270dfb.jpg

22 jan, 2016 19:38

Detta inlägg ändrades senast 2016-03- 3 kl. 16:56
Antal ändringar: 13

LunaLovegood123
Elev

Avatar


superbra

22 jan, 2016 20:40

Hermionez-04
Elev

Avatar


Bra!

I'm writing this ironically.

23 jan, 2016 15:03

Borttagen

Avatar


Merzan jätte fint att du skriver, verkligen.

Du kom ite år så mycket stavfel och så fick du fram lite(någon hndelse).

Men du kanske skulle kunna ge lite mer detaljer.

23 jan, 2016 18:42

Merzan
Elev

Avatar


Nu kommer kapitel 2 hoppas ni gillar de.

Kapitel 2.

Först blev alla rädda och fundersamma men tillslut sa Harry Vem lever? George vem är det som lever? George sa ingenting. Inte för att han inte ville säga något men han var så chockad att han inte kunde säga något. Molly sa att han kanske skulle gå och lägga sig så att han kunde lugna sig och att han säkert inte var lika chockad efter att ha sovit lite. De andra höll med och Audrey sa att alla andra också borde försöka sova lite. Men när alla precis skulle gå för att lägga sig så frågade Harry Hur gör vi med barnen? Ska vi berätta för dem? Neville sa att de borde undersöka det lite innan de berättade för barnen och Draco som var lärare i försvar mot svartkonster höll med. Men Ginny sa att Lilly nog skulle berätta det för sina syskon och kusiner och sen skulle det bara vara en tidsfråga innan alla visste det och att det var bättre om eleverna fick höra det från de vuxna. Hermione som var lärare i mugglarstudier tyckte att det var klokt att berätta det så att eleverna var försiktiga när de inte var i skolan och Harry höll med. Hagrid som fortfarande var skogvaktare och lärare i skötsel och vård av magiska djur höll med Harry, Ginny och Hermione eftersom om man berättade så skulle det kanske inte gå lika långt som sist och det tyckte alla lät klokt. Så McGonagall gick och berättade vad som hänt för eleverna och sa till dem att de nog var dags att gå och lägga sig och att prefekterna skulle följa eleverna till sitt uppehållsrum men att försteprefekterna skulle stanna. När alla hade gått bad hon försteprefekterna och Percy och Audrey att gå och kolla så att allt stod rätt till i slottet och att ingen var utanför uppehållsrummen och om någon var det så skulle dem skriva upp det och följa dem till deras uppehållsrum.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fb6bdf008a766f9e2c6656ec8ebf2f9c6%2Ftumblr_n35nq46OX81sqgvgmo3_r1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2F564x%2F26%2F8a%2F1d%2F268a1d21df21001a8055b60685270dfb.jpg

27 jan, 2016 10:34

Detta inlägg ändrades senast 2016-02- 3 kl. 14:53
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar


Jättebra skrivet.

27 jan, 2016 15:15

Hermionez-04
Elev

Avatar


Jättebra

I'm writing this ironically.

27 jan, 2016 15:55

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Jättebra. Du har verkligen talang. Lite stavfel, men det är superbra skrivet.

27 jan, 2016 20:11

Emmi
Prefekt

Avatar


Bevakar Jätte bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

28 jan, 2016 14:56

Merzan
Elev

Avatar


Tack för all beröm nu kommer

Kapitel 3.

Rose

Dan där på vaknade jag tidigt. Till min förvåning var Lilly inte i sovsalen. Jag gick ner till uppehållsrummet men där var hon inte heller. Jag antog att hon var vid Quiditch planen men när jag kom dit var hon inte där. Hon var inte vid minnesplatsen heller. Tillslut gick jag till biblioteket där jag hittade henne. Hon var i full fart med att kolla igenom en massa böcker om trollkarls historien. När hon så mig så sa hon att hon letade efter information om mörkrets märke. Jag förstod att det var för att det synts på himlen föregående kväll och jag skulle just börja hjälpa henne att leta när McGonagalls röst hördes i högtalaren. Hon uppmanade alla att genast gå till stora salen. Hon sa inte varför men hon brukade bara använda högtalaren när det var något brådskande så jag och Lilly gick direkt till stora salen. När vi kom dit var frukosten framme och salen var nästan helt folktom. Det var bara Dracos son Scorpius, Nevilles dotter Augusta, Lunas söner Lorcan och Lysander, George dotter Roxanne och Percys dotter Lucy där när vi kom. De satt samlade vid Ravenclaws bord och åt och pratade om vad som hade hänt under gårdagen. Så vi satte oss vid dem och började äta och diskutera medans vi väntade på att alla andra skulle komma.Ungefär femton minuter senare var alla samlade och McGonagall började prata. Hon berättade lite kort om mörkrets märke och att hon egentligen tänkt låta oss ha ett lugnt lov, men eftersom mörkrets märke hade synts på himlen på halloween kvällen så tyckte hon att det var viktigt att alla eleverna fick lära sig om kriget och mörkrets märke direkt för att vi skulle veta hur vi skulle reagera och göra om något skulle hända. När hon berättat klart så hade de flesta ätit och gick därför därifrån för att njuta av den sista lugna dagen innan lektionerna som skulle hållas av föräldrarna som varit med 21 år tidigare i slaget om Hogwarts skulle börja.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fb6bdf008a766f9e2c6656ec8ebf2f9c6%2Ftumblr_n35nq46OX81sqgvgmo3_r1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2F564x%2F26%2F8a%2F1d%2F268a1d21df21001a8055b60685270dfb.jpg

3 feb, 2016 14:45

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Voldemorts återvänd (3:e generationen

Du får inte svara på den här tråden.