Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Alice Dawn och den där Sirius Black

Forum > Fanfiction > Alice Dawn och den där Sirius Black

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Anna Ginerva Frykman
Elev

Avatar


Hej, jag heter Anna och är ny här men eftersom jag tycker mycket om atr skriva så tänkte jag göra just det. Skriva. En fanfic. Jag har skrivit lite tidigare men aldrig en fanfic så jag tar gärna emot tips och idéer.
Den utspelar sig under Marodörernas tid på Hogwarts och jag kommer att sätta in en egenskapad karaktär. Alice Dawn. Den handlar huvudsakligen om henne och Sirius Black.
Jag kommer skriva ur bådas synvinklar men troligtvis mest utifrån Alice perspektiv. De första kapitlen kommer att vara de tidigare åren men jag kommer lägga mer kraft på de senare åren. Hoppas att ni gillar det.

Titel: Alice Dawn och den där Sirius Black
Rating: G. Den kommer inte att vara värre än HP- böckerna så jag anser att den ä G.
Antal kapitel: Ej bestämt. Ej färdigskriven.
Handling: Alice Dawn är en hallvblodshäxa som har uppvisat magiska egenskaper sedan hon var fyra. Allt från att få en tekopp att sväva till att lyckas med konststycket att gömma sig bakom en lyktstolpe när hennes pappa fick reda på att hennes mamma var häxa och prompt skulle undersöka henne.Alice pappa lämnade familjen något år senare.
Nu har hon äntligen fyllt 11 år och ska börja på Hogwarts!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2F8f0813a8ea661d405af8aea95f108575%2Ftumblr_inline_nf5f3jHW8o1s59egt.gif Fanfic: Alice Dawn och den där Sirius Black

30 jul, 2015 12:47

Borttagen

Avatar


Super bra

*Känn dig bevakad*

8 jul, 2016 22:55

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Alice Dawn och den där Sirius Black

Du får inte svara på den här tråden.