Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

ifall Harry hade haft en syster

Forum > Fanfiction > ifall Harry hade haft en syster

1 2 3 ... 24 25 26
Bevaka tråden
Användare Inlägg
hermioneemma
Elev

Avatar

+1


Den här ff.én kommer jag och HuffiePuffie att göra. handling:
Alice Lily Potter är Harrys syster hon är ett år äldre än Harry James Potter och var inte med när Harry överlevde förbannelsen hon var i sitt rum och hämtades sedan. Hon bor hos en mugglarfamilj och det ända de säger till henne är att hennes föräldrar inte kunde ta hand om henne och då fick lämna bort henne. Hon har då kollat upp reglerna och där står det att ett barn som är adopterat har rätt att veta allt om sina föräldrar om det inte kan vara skadligt för barnet att få reda på något.
Vi hoppas ni kommer att tycka om vår ff HuffiePuffie kommer att göra första kapitlet.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Ftumblr_ls9dwqTouP1qdoyv4o1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2Fl3q2ZPnyGbwuaJcAw%2Fgiphy.gif

17 apr, 2014 12:16

Detta inlägg ändrades senast 2014-04-17 kl. 14:54
Antal ändringar: 1

HuffiePuffie
Elev

Avatar

+2


Japp, jag kör igång med det första kapitlet. Och då bor Alice hos sin mugglarfamilj.
----------------------------------------
Kapitel 1 '' Mugglare ''
***********************
'' Alice! Stig upp nu.'' Ropade Blake så att det ekade i öronen.
Blake är min låtsasmamma, om vi säger så. Mina riktiga föräldrar kunde inte ta hand om mig, så Blake och hennes make Jacob adopterade mig.
'' Ja, Blake.'' Mumlade jag tyst medan jag gick ner till köket.
'' Godmorgon, Alice. Ta dig något och äta. '' Fnös Jacob bakom sin tidning.
Tyvärr så gillar inte Jacob mig, han tycker att jag är en fåntratt som förstör för deras familj.
'' Jacob! '' Röt Blake till seriöst medan hon höll upp sin salladssked riktad mot honom.
'' Var trevlig mot Alice, du är vuxen och hon är bara ett barn! ''
11 år? Ja, jag är fortfarande ett barn. Men inte ett litet barn som sminkar och fixar med sin Barbie docka.
Jacob slog ihop sin tidning surt och kastade den åt sidan.
'' Alice, gå och hämta en kopp till mig.'' Sade han bestämt och pekade mot köksskåpet.
'' Jag..'' Påbörjade jag stelt innan jag avbröts av en arg Jacob.
'' DU HÄMTAR EN KOPP TILL MIG GENAST, SLUTA MED DINA JAG! '' Röt han till så att Blake hoppade till.
'' Men, nu räcker det! Jag går ut med Alice och äter frukost på en restaurang istället! Du är en oförskämd man! '' Tjöt hon till och drog mig ut till hallen.
Jag suckade medvetet och tyst, och tittade på Blake som drog på sig sina skor irriterat.
'' Varför adopterade ni mig? '' Mumlade jag med gråten i halsen.
Jag ville inte bo här, utan hos min riktiga familj. Med min mamma och pappa, en syster eller en bror.
'' Vi ville inte lämna ett oskyldigt litet barn i en barnhåla.'' Sade hon snabbt medan hon drog åt sig jackan.
Barnhåla.. Barnhem? Eller vad menar hon?
Jag drog på mig mina skor och tog åt mig jackan och gick ut från dörren med Blake.
'' Skit i Jacob, jag förstår inte hans problem. Han är så oförskämd.'' Sade hon suckandes och öppnade den vita grinden som blockerade oss från att gå.
Jag tittade ner suckandes påväg till restaurangen hela tiden, utan att säga något ens. Jag var så besviken över att mina föräldrar lämnade över mig.
Jag säger dock inte att Blake är en hemsk mamma, nej. Hon är väldigt bra och fantastisk, men jag vill ha min riktiga mamma och pappa.
Och kanske bror eller syster.

17 apr, 2014 12:41

hermioneemma
Elev

Avatar


Snart kommer jag att skriva nästa kapitel. Då kommer det vara ur Maggie Mathews perspektiv. Hon blir senare Alices bästa kompis. När det kommer en kommentar gör jag nästa kapitlet.
Några som kanske vill läsa.
Noorkuu
Elinaey
förlåt om ni inte vill läsa.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Ftumblr_ls9dwqTouP1qdoyv4o1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2Fl3q2ZPnyGbwuaJcAw%2Fgiphy.gif

19 apr, 2014 21:22

Elinaey
Elev

Avatar


Låter jättebra! Jag läser absolut, bra tema

20 apr, 2014 08:49

Borttagen

Avatar


Ja, jag vill läsa..
Tror att det här kan bli jättebra ♥

20 apr, 2014 09:22

hermioneemma
Elev

Avatar

+1


Kapitel 2 brevet (Maggies perspektiv)
- Vakna vakna!!!
åh inte igen, det var min lillebror Samuel som alltid skulle väcka mig. Och det var ju väldigt konstigt eftersom han väckte mig på MIN födelsedag och inte på hans födelsedag.
- Maggie vakna nu frukosten är färdig gumman. sa mamma lugnt. Lätt för henne att säga det ar ju aldrig hon som blev väckt.
- Ja vakna nu annars blir ju alla presenterna till Samuel. skrockade pappa när jag gick ner för trappan.
- Mycket roligt. mumlade jag tillbaka.
pappa log och hällde upp lite kaffe.
- Har du drömt något idag? frågade mamma
- Ja hon drömde om sin poooojkvän.
- hål tyst Sam, sa jag
varför skulle han alltid vara så jobbig? det var ju liksom ingen regel att småsyskon skulle vara jobbiga. Än sen om jag var ihop med George Samuel skulle också bli ihop med någon, någon gång.
- Maggie din telefon ringer. vilken konstig ringsignal du har vad är det för något?
- Mamma det är ju låten Tsunami. Det är Sofie som ringer.
Sofie är min storasyster som har fått en lägenhet och bor där med sin pojkvän.
- Känner du igen vem som ringer på grund av vilken ringsignal det är? frågade mamma.
- Nej altså om det är någon jobbig eller dum person som ringer så är det en dålig låt, men om det är någon jag tycker om är det en bra låt.
Jag sprang till vardagsrummet och tog upp mobilen.
- Hallå
- JA MÅ HON LEVA JA MÅ HON LEVA JA MÅ HON LEVA UT I HUNDRADE ÅR.....
konstigt det lätt som hon hade fest fast hemma hos henne och inte hos oss det var så många som sjöng.
- HIPP HIPP HURA HURA HURA!
- Tjäna Sofie har du hela värden med dig eller?
-hehe neej men två kompisar ska äta frukost hos mig och de tog med sina pojkvänner och vi blev plötsligt sex stycken och de tvingade jag de att också sjunga.
Sofie var så rolig jag önskade att hon fortfarande bodde hos oss.
- Nu måste jag tyvärr sluta grattis Maggie och ha en fortsatt bra dag.
Jag stängde av mobilen och gick ut i köket igen.
- posten har kommit Maggie och det är ett till dig.
-tack
Jag öppnade brevet:
Maggie Mathew vi är glada över att berätta att du har fått en plats på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.
Skolåret kommer att börja den första september. För att hitta allt du behöver måste du gå till Diagongränden. För att du ska hitta allt du behöver (som står på följande lista) kommer det komma en från vårt ministerium som visar vart du kan köpa allt osv..
Du behöver köpa:
En kläddnad (helst svart men fungerar med lila och brun). Ett trollspö/trollstav som du köper hos Olivander. En kittel och ingredienserna som står på det lilla pappret. Handskar av krokodilskin. Förstaårelever har ingen tillåtelse att ta med någon kvast eftersom ni inte kan bli uttagna till ert elevhemslag. Skicka ett brev om ni vill börja eller inte senaste den 31 juli. Om ni vill komma till Hogwarts och har skickat ett brev kommer en från ministeriet den första augusti.
/ Minerva McGonagall

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Ftumblr_ls9dwqTouP1qdoyv4o1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2Fl3q2ZPnyGbwuaJcAw%2Fgiphy.gif

20 apr, 2014 09:45

Detta inlägg ändrades senast 2014-04-20 kl. 10:29
Antal ändringar: 1

Elinaey
Elev

Avatar


Jättebra! Tänk på att beskriva lite hur det ser ut så blir det ennu bättre

20 apr, 2014 09:48

Borttagen

Avatar


Ja, det är jättebra ♥
Men alltså... jag har bara en fråga, någon från ministeriet ska komma den 1 april, ugglan ska vara där den 31 juli och skolåret börjar den 1 september.
Men om någon från ministeriet ska komma senast den 1 april, så måste väl ugglan vara där innan den 1? :p eller har jag missförstått något nu?

20 apr, 2014 10:19

hermioneemma
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Ja, det är jättebra ♥
Men alltså... jag har bara en fråga, någon från ministeriet ska komma den 1 april, ugglan ska vara där den 31 juli och skolåret börjar den 1 september.
Men om någon från ministeriet ska komma senast den 1 april, så måste väl ugglan vara där innan den 1? :p eller har jag missförstått något nu?


jag tror jag förstår vad du menar hon fyller år den 15 juli.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Ftumblr_ls9dwqTouP1qdoyv4o1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2Fl3q2ZPnyGbwuaJcAw%2Fgiphy.gif

20 apr, 2014 10:21

Borttagen

Avatar


Skrivet av hermioneemma:
Skrivet av Borttagen:
Ja, det är jättebra ♥
Men alltså... jag har bara en fråga, någon från ministeriet ska komma den 1 april, ugglan ska vara där den 31 juli och skolåret börjar den 1 september.
Men om någon från ministeriet ska komma senast den 1 april, så måste väl ugglan vara där innan den 1? :p eller har jag missförstått något nu?


jag tror jag förstår vad du menar hon fyller år den 15 juli.
Men om hon fyller år den 15 juli så har ju april redan varit :p
Aja... fattar inte riktigt det där, men det är bra i alla fall :d

20 apr, 2014 10:27

1 2 3 ... 24 25 26

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > ifall Harry hade haft en syster

Du får inte svara på den här tråden.