Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jasmine V, du vet hon snygga.

Forum > Fanfiction > Jasmine V, du vet hon snygga.

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Min fjärde FF.

Titel: Jasmine V, du vet hon snygga.
Författare: Channwolfz
Språk: Svenska.
Typ av text: Fanfiction.
Rating: PG.
Färdigskriven: Nej.
Antal kapitel: -.
Tidsperiod: Sjätte året på Hogwarts.
Handling:
Jasmine Villegas hatar Draco Malfoy till dödens.
Bråk, slagsmål och dueller blir det mellan Jasmine och Draco, men kommer detta hat förbli till kärlek?

Snabbfakta om Jasmine Villegas:

Namn: Jasmine Villegas.
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2F3a225b073c7d43e1a9104f84811a0a4b%2Ftumblr_inline_mn9wii0omk1ru82m1.pnghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdistilleryimage0.s3.amazonaws.com%2F5ae1a59c765411e2858a22000a1f9711_7.jpg
Personlighet: Snäll, taskig, bryr sig om sig själv.

Kapitel 1.
Kapitel 2.
Kapitel 3.

28 maj, 2013 12:06

Detta inlägg ändrades senast 2013-06- 2 kl. 20:08
Antal ändringar: 2

chokladgrodan:D
Elev

Avatar


*BEVAKAR*

*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e...

28 maj, 2013 15:42

cikki
Elev

Avatar


Verkar bra. : )

28 maj, 2013 16:10

Elzyii
Elev

Avatar


BEVAKAR SOM ALLTID VETU!

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

28 maj, 2013 16:11

Borttagen

Avatar


Verkar brrraaa

28 maj, 2013 16:27

Borttagen

Avatar


Kapitel 1 - Dansen

"MALFOY, DU FÖRSTÖRDE MIN FAVORIT KLÄNNING." Jag blev illröd i ansiktet, kunde inte andas mer. Jag var helt arg kunde inte beskriva hur arg jag var. Malfoy hade just nu förstört min favorit klänning jag skulle ha på Elins bröllop.
"Det är bara en ful mugglar klänning." Sade Malfoy, han försvann ut ur mitt rum med ett elakt leende. Draco smällde till dörren med en rejäl smäll så jag rös till.
Jag kollade ner på min långa röda klänning som låg på min säng, Draco hade spillt pumpkin juice på den så hela förstördes.
Jag köpte den för flera veckor sen i Amerika, jag fick åka i dagar för att få tag på den. Vad skulle jag nu ha på mig?
Elin min äldsta syster, ska gifta sig idag. Men tack vare någon så kommer jag inte vara på Elins bröllop. Jag sjönk ner på den silvriga fåtöljen, några tårar visa sig fram men jag torkade bort dem. Jag började tänka om familjen Malfoy och min familj.
Mina föräldrar och Malfoys föräldrar är släkt, så de står varandra nära men de hatar mig och mina näst äldsta syster Viktoria , bara för vi hamnade i Gryffindor. Hela vår familj hade varit i Slytherin till och med Elin fast hon berättade en gång för mig när jag var yngre att hon ville egentligen hamna i Gryffindor, men hon hamnade i Slytherin så hon kunde inte göra något mer.
Mina dolda tankar över Elin och familjen avbröts av någon röst som hördes vid dörr öppningen in till mitt rum.
"Ms" pep den lilla hus alfen som stod och gömde sig i mörkret.
"Kom in Ivira." Sade jag och reste mig upp.
Ivira kom ut från den mörka vrån, hennes stora gröngula ögon visade sig fram i ljuset nu, Ivira var en ganska speciell hus alf, eftersom hon var kanske omtänksam och ganska söt för att vara hus alf.
"Mrs Villegas ropar på unga Ms." pep Ivira och skuttade in till mitt rum.
"Jaså säg till honom att jag inte kommer." Sade jag och vände blicken mot klänningen som fortfarande låg på sängen.
"Ms, du måste ner." Sade Ivira bestämt, men flinade sedan till. Det lät ganska roligt så jag började fnissa.
"Och vad låter så roligt?" Avbröt någon, och steg in i mitt rum. Dracos bleka ansikte visade sig fram i ljuset, jag kollade ilsket på honom.
"Dra åt helvetet" sade jag ilsket, jag kollade rakt in i hans ögon, hans ögon brändes av ilska.
"Din smutsskalle" Draco tog en kort paus och kollade på Ivira som kollade ner i golvet, han slängde ett par äcklade blickar på henne "varför tog du så lång tid?"
"J-jag" Ivira visste inte vad hon skulle säga, han kunde inte behandla henne så där för att Ivira.
"Mitt fel, jag sa till henne att stanna här." Halv-skrek jag och kollade sedan ilsket på Draco som lyfte upp blicken från Ivira och kollade sedan ilsket på mig.
"Då så" han tog ännu en kort paus "du måste ner." Sade han sedan och fortsatte att kolla ilsket på mig,
"Tänk om jag inte vill." Sade jag ilsket.
"Draco och Jasmine varför tar det sådan tid?" Sade någon ilsket, jag kollade på pappa som kom in i rummet med bestämda steg och nu stod han bakom Draco. Draco vände sig genast om, han stirrade på pappa.
"Jasmine din syster gifter sig snart, klä på dig och kom ner så vi kan börja bröllopet" sade pappa bestämt, pappa tog en kort paus och kollade på Draco som fortfarande stod på sin plats utan att röra på sig.
"Unge Draco har väl inget emot att gå ner nu?" Sade pappa sedan och vände sig om och försvann ut från mitt rum, detsamma gjorde Draco och stängde dörren sakta efter sig.
Ivira hade sprungit iväg innan pappa kom, så nu var jag helt ensam. Skulle jag vara med på min syster bröllop eller inte? Skulle jag eller skulle jag inte?
Jag suckade tungt, jag visste inte vad jag ville.

(Klicka HÄR, för att se hur Jasmine såg ut.)

Jag hade gjort min val, det är min syster jag måste ju gå. Hon är en del av mitt liv, Elin finns ju alltid där när jag behöver henne.
Jag sakade lät på huvudet och kollade en sista gång på hur jag såg ut. Jag hade på mig en annan klänning som jag köpte för länge sen, fast jag hade inte tagit på mig den, jag matchade den med smycken och mina silver glittriga högklackarna. Mitt långa svarta hår hängde lockigt ner över ryggen. Jag puffade till mitt hår en sista gång, men jag kände mig obekväm för att jag visade för mycket skinn.
Men jag hade inget annat att ta på mig.
Jag vände mig om och kollade på dörren som öppnades sakta och någon skuttade in. Ivira skuttade fram men stannade samma ögonblick hon fick syn på mig, hennes stora gröngula ögon hade blivit större, hon såg förvånad ut.
"Ms är jätte vacker." Sade hon långsamt och skakade lätt på huvudet.
"Tack ska du ha Ivira" Sade jag och nickade vänligt sedan fnissade jag.
"Alla väntar på dig där nere, Ms." pep hon och skuttade glatt ut från mitt rum, jag gick efter henne och stängde dörren efter mig.
Jag vände mig om och gick mot trappan. Jag gick sakta ner tills alla blickar vände åt mitt håll, jag såg hur alla slutade prata och bara glodde på mig, var jag så snygg just nu? Jag kollade blygt på alla och sedan kollade jag på pappa som stod och kollade förvånat på mig. Jag visste inte varför, men jag mot honom och mamma som stod vid honom.
Jag stannade vid pappas högra sida och kollade på honom, han såg förvånad ut.
"Vad?" Sade jag och kollade förvånat tillbaks på pappa och sedan på mamma, pappa skakade lätt på huvudet.
"Du är vacker" sade pappa och mamma samtidigt och vände sedan blicken mot Draco som stod få meter ifrån oss.
"Vi har inte berättar för vår lilla Jsmine att ni skulle dansa tillsammans." Sade mamma och vände sig om och gick mot henne väninnor som stod och flinade. Pappa nickade strängt och mot Mrs. Malfoy.
"Jasmine?" Sade Draco och kollade förvånat på mig, jag vände blicken mot honom.
"Ja, Malfoy?" Sade jag ilsket och kollade äcklad på honom eftersom han äcklade livet ur mig fast jag visste inte varför. Draco stod på sin plats utan att säga ett ord, musiken startades och alla började gå fram i par och dansa tradition dansen.
"Får jag lov?" Sade Draco och sträckte ut sin bleka hand mot mig. Jag vände blicken mot honom igen och kollade sedan ner på hans bleka hand.
"Vadå?" Jag kollade på honom frågande.
"Dansa med dig." Sade han, han lät äcklad i rösten och jag såg äcklad på honom.
"Menar du allvar?" Jag höjde på ögonbrynen och började hånskratta.

Del 2 kommer imorgon, idag kan jag inte skriva mer eftersom jag ligger just nu inne i sjukhuset för mitt ben har blivit lite cp. PS. Har skrivit med luren..

28 maj, 2013 18:14

Detta inlägg ändrades senast 2013-05-29 kl. 11:37
Antal ändringar: 2

ginny 23
Elev

Avatar


braaaaaaa!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F99c10254f251b86491f1357658b28359%2Ftumblr_men4qevdBI1rgbtigo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fee38e5ec33ee1ac629e8c4fb087b6c34%2Ftumblr_mrvwstC1LJ1soaapxo1_500.gif

28 maj, 2013 18:22

Borttagen

Avatar


Skrivet av ginny 23:
braaaaaaa!


Tack ska du ha

28 maj, 2013 18:29

cikki
Elev

Avatar


Jättebra! ♥ hoppas ditt ben blir bättre.

28 maj, 2013 19:53

Borttagen

Avatar


Skrivet av cikki:
Jättebra! ♥ hoppas ditt ben blir bättre.


Åh, tack ska du ha ♥

28 maj, 2013 20:07

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Jasmine V, du vet hon snygga.

Du får inte svara på den här tråden.