Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Samantha Cooper; ett äventyr med marodörerna

Forum > Fanfiction > Samantha Cooper; ett äventyr med marodörerna

1 2 3 ... 30 31 32
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Samantha Cooper; ett äventyr med marodörerna
Språk: Svenska
Kapitel: 23
Färdigskriven:Jo
Rating: PG-11

Handling:
Samantha är en helt vanlig tjej, eller i alla fall nästan. Hon ska just börja sitt sjätte år på Hogwarts tillsammans med sin bästa vän Lily. Lily har som vanligt problem med killen James Potter som alltid dyker upp vid fel tillfällen och då hon börjar dejta en från Hufflepuff så vill han göra allting för att få henne.
Samantha däremot har tillräckligt med problem så det räcker och blir över, hennes föräldrar bråkar hela tiden och så är det ju inte lätt att gå i samma årskurs som tjejtjusaren Sirius Black och den vänliga varulven Remus Lupin. Ännu värre då båda visar sitt intresse för henne.

Ska jag börja skriva?

4 dec, 2011 14:27

Detta inlägg ändrades senast 2012-02-19 kl. 14:38
Antal ändringar: 4

MissFniss
Elev

Avatar


Börja jättegärna att skriva!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6zhy4CVdK1rs7wooo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F8cc997157695e1fa86aff235db90c114%2Ftumblr_n31mqmgntS1qbdpqqo1_250.gif

4 dec, 2011 15:18

Borttagen

Avatar


Kapitel 1

Samantha låg med huvudet neråt i kudden, hennes mun var öppen och det regelbundna snarkande ljudet fick hennes bästa vän att vakna upp med ett ryck. Lily, den rödbrun hårige tjejen med de fina gröna ögonen som kunde få vem hon än ville, satte sig långsamt upp och tittade ut över rummet. Det var nästan helt svart i sovsalen, endast för att de hade hängt handdukar för fönstren så att solen inte slapp igenom.

Mödosamt ställde sig Lily upp och gick fram till sin bästis säng mitt emot hennes, dynan i hennes högra hand dinglade hotfullt ända tills...
”AJ!”skrek Samantha förvånat och satte sig snabbt upp, en aning för snabbt och föll ner för kanten av sängen och med en duns landade hon på golvet.
De andra två tjejerna i rummet såg lika förvånade ut de också då de satte sig upp i sina sängar och tittade sig omkring.
”V-vad händer?”undrade Melissa, en lång tjej med blont kort hår och blåa ögon. Hennes blick gick genast över till den sista tjejen i rummet, Alice. En tjej med djupa skrattgropar, blont hår och fantastiskt blåa ögon som fick vem som helst att drunkna i dem.

”Vad gjorde du så där för?”frågade Samantha irriterat då hon satte sig upp i sin säng igen. Lily log retfullt mot henne och kastade sig sedan raklång på sin säng.
”Du snarkar.”svarade Lily och tittade sedan på sitt nattduksbord. ”Fan också!”
”Va ere?”frågade Alice sömnigt.
”Vi har försovit oss tjejer!”utbrast hon och spurtade upp ur sängen.

Samantha himlade med ögonen, så typiskt att de skulle försova sig första dagen tillbaka i skolan, aldrig att hon skulle ha turen med sig. Snabbt klädde de sig och sprang ut ur sovsalen med endast en snabb blick i spegeln som hängde i badrummet. Ännu värre var det ju då de hade förvandligskonst, förmodligen så väntade en kvarsittning för dem i klassrummet.

”Skynda!”ropade Alice som var snabbast då hon sprang ner för Stora Trappan tre steg åt gången. Samantha var inte långt efter henne då de äntligen kom fram till rätt korridor och knackade sedan hårt på dörren. Direk flög den upp och en högdragen häxa med smaragdgrön klädnad och en spetsig hatt på huvudet stod i dörröppningen och inspekterade dem.
”Jaså? Försening.”sade professot McGonagall hårt och anteknade på ett pergamentpapper. ”In med er då.”

Tjejerna kom in i det tysta klassrummet, det verkade som om de hade fått nya sittplatser. Samantha gick med en suck längst fram i klassrummet och satte sig bredvid en av de värsta.
Sirius log retfullt mot henne.
”Käften.”väste hon ilsket medan killen med det svarta eleganta håret såg helt oskyldig ut.
”Jag har inte sagt något.”försvarade han sig innan McGonagall steg fram och lektionen fortsatte.
Samantha var tvungen att utstå flera knipningar och petanden med pennor under lektionen. Sirius favoritsyssla under den senaste tiden, retas med snälla Samantha Cooper.

”Vi fick i alla fall inte kvarsittning.”konstaterade Lily glatt då de steg ut ur klassrummet med fyra torrbollar hängande efter sig.
”Som tur.”pustade Alice och sprang sedan fram till Frank Longbottom som stod och väntade på henne. Samantha log mot dem, att de hade hittat kärleken så snabbt var helt otroligt.
”Lily, vill du gå ut med mig?”frågade James med sin retfulla röst innan han drog handen genom sitt korpsvarta hår. Samantha gjorde en grimas.
”Nej.”snäste Lily innan hon gjorde armkrok med Samantha, båda stampade iväg mot deras nästa lektion, trolldryckskonst.

4 dec, 2011 17:23

MissFniss
Elev

Avatar


Superbra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6zhy4CVdK1rs7wooo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F8cc997157695e1fa86aff235db90c114%2Ftumblr_n31mqmgntS1qbdpqqo1_250.gif

4 dec, 2011 17:43

Dramione99
Elev

Avatar


Azum! Vill gärna ha en forsättning! Bevakar!

4 dec, 2011 18:35

DyingToShoutOut
Elev

Avatar


NICE! Jag vill läsa mer! Bevakar jag med

When Playtime Becomes Reality [SV]

4 dec, 2011 19:17

allealicia
Elev

Avatar


Jättebra! *bevakar*

Skriv mer

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fpizap_gallery%2F071412%2Fmedium%2Fpizap.com10.044807114638388161342283258843.jpg

5 dec, 2011 15:48

Borttagen

Avatar


Super! *Bevakar*

5 dec, 2011 16:08

Betty Boop
Elev

Avatar


Jättebra! Skriv gärna mer! *Bevakar*

Det finns en mening med allt som händer

5 dec, 2011 16:14

Borttagen

Avatar


Otroligt bra skrivet. *bevakar*

5 dec, 2011 18:05

1 2 3 ... 30 31 32

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Samantha Cooper; ett äventyr med marodörerna

Du får inte svara på den här tråden.