Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Storytel

Forum > Datorer > Storytel

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite
Elev

Avatar


Hejsan, är det någon här som har Storytel?

Och är det i så fall någon som har Storytel via Telia eller Halebop?

och tycker ni det är värt pengarna?

Om jag tar storytel vid Halebop så blir det ca 458 kr i månaden ( halebopabbonnemang plus Storytel)

26 maj, 2021 12:00

Umiety
Elev

Avatar


Jag har storytel. Tycker den är jättebra och smidig. Mycket bättre än bookbeat som jag också provat. De har många bra böcker, och hastigheten är tacksam att ställa in. panelen som visar tid kvar på boken osv justerar sig efter hastigheten till skillnad från bookbeat, så man ser hur lång tid som faktiskt är kvar.

Har det inte via telia/halebop, men tycker att det är värt det ändå, och med abonnemanget blir det förmodligen billigare

26 maj, 2021 21:19

Nepflite
Elev

Avatar


Jag har sett på en video via youtube där en testar storytel, nexytory och Bookbeat.

Hon berättade att man kunde ställa in någon sömngrej men jag förstod inte riktigt vad hon menade med det.

Om du vet vad hon menade med sömgrejen så får du gärna berätta det.

Jag förstod det som om typ man ställer in en tid och sedan stannar ljudboken vid den tidpunkten automatiskt, men jag kan ha missuppfattat det.

26 maj, 2021 21:26

Annabeth the Chaser
Elev

Avatar


Jag använder stotytell och tycker att det fungerar jättebra! Enda dåliga är väl att de tagit bort Percy Jackson.
Jag brukade själv använda sömn/timerfunktionen väldigt mycket Den fungerar precis som du säger, man väljer hur många timmar/minuer man vill att den ska fortsätta spela och när tiden har gått ut pausar boken.

Om du vill få hjälp med att hitta hur man använder den får du gärna uggla eller svara här

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia2.giphy.com%2Fmedia%2FYPPhnPnhpguTulkG4z%2Fgiphy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.giphy.com%2Fmedia%2FFItHFjFxpuSSAFKbUO%2Fgiphy.gif

26 maj, 2021 22:46

Nepflite
Elev

Avatar


Jag vet att man i normala fall måste ge sina kortuppgifter för att det ska dras.
men jag ska ev koppla ha storytel via mitt telefonabbonnemang så det skulle då läggas till så att kostnaden kommer på fakturan, alltså att jag betalar till halebop och halebop i sin tur ser till att Storytel får pengarna.


Fast en del böcker som jag skulle vilja lyssna på verkar inte finna som sagan om ringen och mannen som kunde tala med hästar.


De böcker jag kommer att lyssna på är i alla fall dessa.

Harry Potter 1-8
djurkyrkogården.
It
Den gröna milen.
en världsomsegling under havet.
Twilight.
Naturligtvis andra också.

26 maj, 2021 22:48

Parseltongue
Elev

Avatar


Jag har Storytel sedan ungefär två år tillbaka och är supernöjd! Jag hoppade på ett erbjudande från Telia där jag först fick tre månader gratis med mitt abonnemang och sedan har jag låtit det löpa på

Jag tycker väl ändå att priset är helt okej med tanke på vad det kostar att köpa böcker. Jag lyssnar dagligen!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FQ6joirtIBHUsw%2Fgiphy.gif

3 aug, 2021 12:15

Nepflite
Elev

Avatar


Just nu har de höjt priset till 179 kr, alltså bara 10 kr.

Böcker jag lyssnat på är i denna ordning.

1. Den gröna milen.
2. Harry Potter böckerna i rätt ordning.
3 En världseomsegling under havet.
4. Alla Twiligtböckerna, till och med twiligt på liv och död där Edward blivit tjej och Bella kille. Började lyssna på midnattsol men tröttnade eftersom den var så tråkig.

Och just nu håller jag på att lyssna på ringen brödraskap, alltså första boken.

3 aug, 2021 16:01

Medi *
Elev

Avatar


Jag snyltar på mammas (och hon snyltar på mitt netflix)
Har comviq och fungerar bra tills mamma råkar lyssna på boken och spolar tillbaka för mycket.

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

6 aug, 2021 16:44

Bevaka tråden

Forum > Datorer > Storytel

Du får inte svara på den här tråden.