Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mugglartvillingarnas sanna jag.

Forum > Fanfiction > Mugglartvillingarnas sanna jag.

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Velma Dinkley
Elev

Avatar


Titel: Mugglartvillingarnas sanna jag.
År: Nu tid
Språk: Svenska
typ av ff: Berättelse utspelar sig i hp världen våran tid. Berättesen innehåller endast mina egna karaktärer
Ratning: Pg-13 om jag ska sätta en ratning men man får själv avgöra om man känner att man kommer klara av att läsa denna ff. Kommer innehålla saker som kanske inte är lämpligt för alla. Kan dock säga att denna ff kommer vara fri från Sex scener.
Utspelar sig: I Harry potters värld
Handling: Tvillingarna Wendy och Wanda kommer från en mugglarfamilj. Men en dag på deras 11 års dag så landar två mystiska kuvär på mattan framför ytterdörren. Kuväret var brunt på baksidan ser dom en sigill ett H omringad av 4 vapensköldar. Tvillingarna öppnar kuväret båda läser igenom båda ser på varandra. Är är dom häxor?.


kapitl 1: De övergivna flickorna Prolog

En kvinna promenerade längst en öppen gata det enda ljuset hon hade framför sig var ljuset från de gato lyktor som lös upp små små områden på asfaltsvägen. Kvinnan var lång smal och mager hade brunt trassligt hår och svarta ögon,hon var kläd i en svart klänning och bar en svart mantel med luva som var uppdragen över håret. Kvinnan bar på en korg i den låg det två små nyfödda flickor invirade i varsin flit. De låg och sov för ögonblicket. Kvinnan stannade och såg sig omkring på området hon var i.

“ Hm verkar ha kommit in i en by “ mumlade hon lågt och såg sig omkring på de säkert ungefär 20 husen som fanns i byn. Hennes blick fastnade tillslut på en gullig gård. I skenet från en gatu-lampa så såg en gård vars tomt var inramad i vitt staket. Huset var stort 2 våningar och var målad i röd färg knutarna var målad i vitt. Några hästar gnäggade från ett stal som verkade finnas på gårdens baksida. Hon log och såg på sina båda döttrar som än sov lugnt. Nu skulle hon gå igenom det svåraste beslutet nånsin som förälder att lämna ifrån sig sina kära barn. Men hon visste att det var för döttrarnas bästa. Hennes make var galen barnen skulle växa upp som slavar i hemmet om hon inte tog detta beslut. Hennes make skulle tortera och misshandla barnen hennes make skulle rent utsagt vanvårda barnen.

Kvinnan tog ett djupt andetag öppnade grinden till gårde och gick fram mot husets trappuppgång upp till ytterdörren. Hon la ner korgen och kysste hennes båda vackra flickor innan hon letade i fickan efter 2 halsband och ett brev. Hon hängde ett halsband runt den ena flickans hals och det andra runt den andra flickans hals. Halsbanden hade svarta band och med silvertext kunde man läsa flickornas namn. Hon la brevet mellan flickorna deras små händer slöt sig om brevet. Kvinnan log och torkade en tår hon vände sig om och började gå mot grinden för att försvinna ut ur småflickornas liv förmodligen för alltid . När kvinnan kom fram till grinden så vände hon sig om och såg mot flickorna som låg i korgen framför ytterdörren.
“ Lycka till Wendy och Wanda Lestrange“ sa kvinnan lågt innan hon försvann ut ur grinden och bort. De små flickorna låg och sov de höll sina små händer på brevet. De låg och sov utan att veta att de var begåvade hade begåvade krafter. Flickorna skulle bara växa upp bland vanliga mugglare tills deras värld var redo att ta emot dom. Några timmar vid soluppgången skulle en utav dom som bodde i huset jobba. Han var byns postutdelare. Han gick ner för trappan som var klädd i grå matta när han kom ner var han framme i hallen och valde sin postmästarjacka och tog på sig skorna. Han öppnade dörren och tänkte gå till cykeln men snubblade över något han kvävde ett skrik. Där i en korg låg två små flickor och skrek. Mannen bars snabbt in dom i huset.
“ M mina kom “ sa han chockat hans fru kom ner för trappan hon såg först på flickorna sen på sin make chockat.
“ Men hur ? “ frågade hon
“ De låg övergivna utanför dörren “ sa Maken chockat. Mina tog varsamt upp de båda flickorna och vaggade dom.
“ Sch små änglar det är lugnt nu “ sa Mina. Flickorna slutade skrika men tårar rann än ner för deras ögon.
“ Josh våra böner har äntligen besvarats “ sa Mina och log. De hade alltid önskat sig barn men aldrig lyckats skaffa några. Och som en skänk från ovan så ligger det två underbara flickor framför deras ytterdörr. Mina log och såg att flickorna hade ett varsitt halsband runt halsen.
“ Wendy och Wanda vilka fina ovanliga namn “ sa Mina och log hon kramade dom båda. Josh log och tog upp kameran och fotade både deras liv skulle nu förändras Wendy och Wanda skulle förändra deras liv. Josh hade inte lagt märke till brevet i flickornas krog det hade ramlat ur när han snubblade över korgen utan han och Mina trodde att dessa små underbara flickor var två helt vanliga flickor men om de bara visste....

I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17

1 jul, 2016 01:11

Borttagen

Avatar


Jag läser

8 jul, 2016 16:08

Velma Dinkley
Elev

Avatar


Kapitel 2 magin vaknar inom oss

Wendy vaknade hon såg upp i taket och log idag skulle det bli en fin dag, det visste hon. Hon reste sig och gick fram till spegeln en flicka med trassligt brunt hår och bruna ögon tittade tillbaka på henne. Wendy suckade hon hatade morgonfrisyrer. Hon tog upp hårborsten och började borsta håret. Hon såg i spegeln och mot sin systers säng. Hennes syster sov fortfarande Wanda brukade vilja sova länge. Wendy hade snart borstat ut det bruna håret. Håret hade en marabou chocklad färg. Wendy satte upp håret i en hästsvans och såg sedan på sin syster som låg och snarkade. Hon suckade och hoppade upp i hennes säng och började hoppa upp och ner.
" Wanda, Wanda, Wanda vakna vakna " sa Wendy.
" Wendy sluta " sa Wanda sömnigt.
" vakna, vakna, vakna " sa Wendy. Wanda suckade och satte sig upp i sängen. Wendy såg på sin syster och log.
" Morgon " sa Wendy.
" Morgon " sa Wanda sömnigt hon reste sig från sängen och var snart i-ordning gjord.

" Hungrig ? " frågade Wendy och såg på sin syster hon kunde höra föräldrarna ställa fram frukost. Wanda nickade och systrarna gick tillsammans ner till frukosten.
" God morgon mina blommor " sa Mina och log mot tvillingarna.
" Morgon " sa dom båda i kör och satte sig. Wanda tog en tallrik yogurt och en macka till frukost samt ett glas appelsinjuice. Wendy tog en macka och ett glas med äppeljuice.
" Wanda vad är det här? " frågade Nora och la fram ett brev från skolan framför Wanda. Wanda tog papperet och läste igenom det.

" Kära Miss och Mr Vandom idag mångag sågs er dotter på taket till skolan vilket är förbjutet område. Om hon inte bättrar sig och följer reglerna är det tyvärr min plikt att stänga av henne från skolan mvh hälsning Rektor Florence "

Föräldrarna såg på henne allvarligt.
" vadå jag har ingen förklaring till det här " sa Wendy surt.
" Det här är 5 anmälningen om saker utan förklaring på en månad " sa deras mamma.
" Ja och jag kan inte göra nånting för att ändra på det " sa Wanda ilsket. Hennes glas sparak och drickan for ut på golvet.
" Unge dam gå till ditt rum " sa deras mamma. Wanda reste sig och gick med ilskna steg upp för trappan. Wendy såg efter sin syster och sedan på den utspilda drickan. Försvinn tänkte hon hon blinkade och i nästa sekund var drickan borta. Hennes mamma stannade till hon hade hämtat en trasa.
" Hur? " frågade hon. Wendy såg först på sin mamma och sedan på sin pappa som gav henne obehagliga blickar, hon reste sig och gick upp till sovrummet. Hennes syster satt gömd under täcket och Wendy kunde höra henne snyfta.

" Wanda " sa Wendy försiktigt.
" Låt mig vara är bara ett missfoster " sa Wanda
" Nej det är du inte vi kan bara på nå skumt sätt göra saker " sa Wendy.
" Vi? " frågade Wanda
" Ja fick nyss din dricka att försvinna , vad vi än är så är vi inte missfoster " sa Wendy, hon satte sig på sin systers säng och drog undan täcket och såg på henne. Wanda log lite och torkade lite tårar.

I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17

9 jul, 2016 18:39

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Mugglartvillingarnas sanna jag.

Du får inte svara på den här tråden.