Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Marodörerna {berättelse}

Forum > Fanfiction > Marodörerna {berättelse}

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+2


Hellu! Jag kände att det var dags för mig att skriva en berättelse om marodörerna. Jag hoppas ni gillar det!

Kapitel 1.
Festen, del 1


Det var kväll. Kvällen den första September om man skulle vara exakt. Eller ja, det var inte riktigt kväll, för det var bara skymning än så länge. James Potter satt i en av tågkupéerna på Hogwarts expressen med hans tre bästa vänner: Sirius Black, Remus Lupin och Peter Pettigrew och han kunde inte må bättre. Äntligen skulle han få åka tillbaka till det bästa hemmet som någonsin funnits! För så var det. Hogwarts var verkligen i världsklass och han längtade alltid till att åka tillbaka efter sommaren. Hans familjehem i all ära, men inget slog hogwarts.

"Såå, vad är det första ni tänker göra när vi är framme då?" Frågade han sina vänner medans han drog av sig sin tröja för att ersätta den med hans hogwarts-uniform.

"Men hallå?, är det ens en lämplig fråga just idag?" Sade Sirius och himlade med ögonen innan han skrattade med ro. "Äta såklart, det är ju första dagen på året. Har du glömt bort festen? Vad tror du Remus?" fortsatte han sedan.

"Huh?" Svarade Remus när han slet blicken från sin bok. En förvirrad blick prydde hans ögon och han verkade inte alls ha hört vad de hade snackat om för fem sekunder sedan. Sirius suckade. "Jag sa." började han innan han tog upp sin uniform ur väskan. "Håller du med om att James glömt bort festen?" Fortsatte han med en anklagande ton i rösten. Remus glodde på honom. "Vilken fest snackar du om?" Sirius slog handen mot sitt ansikte och stönade ljudligt medans han drog handen neråt mot sin haka. "Men HALLÅ!?. Har ni alla glömt bort festen? Festen som betyder att terminen har börjat. Festen med alla sorters rätter! Festen. FESTEN!" Svarade Sirius med en djupt upprörd ton i rösten. Peter skakade på huvudet. Han såg förvånad ut. "Såklart inte, Jag kommer alltid ihåg den första dagen. Hur kan man inte göra det?" Frågade han. Sirius applåderade åt honom innan han återigen såg på Remus och James med en anklagande blick. "Ser ni?, Peter förstår!" Menade han. Helt omärkande att Peter stolt sträckte på sig. Det blev tyst igen, och Hogwarts expressen fortsatte att tåga fram på spåret.

4 feb, 2016 22:15

Borttagen

Avatar


SUPER BRA!

12 jul, 2016 20:19

Siggan 09
Elev

Avatar


Super!!!
Men kommer du att skriva något mer Lumos :3

“We can’t have him assassinated... I suppose” Lady Violet - Downton Abbey

13 jul, 2016 22:23

Borttagen

Avatar


Skrivet av Siggan 09:
Super!!!
Men kommer du att skriva något mer Lumos :3

Ja jag hoppas du fortsätter

13 jul, 2016 22:49

Sköldpaddan Trevor
Elev

Avatar


Super!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fd1%2F05%2F83%2Fd10583b8174c163c14af658951094311.jpg

14 jul, 2016 22:08

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Marodörerna {berättelse}

Du får inte svara på den här tråden.