Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

WiFi På Hogwarts

Forum > Fanfiction > WiFi På Hogwarts

1 2 3 ... 17 18 19
Bevaka tråden
Användare Inlägg
JossiMarauder
Elev

Avatar

+4


Titel: WiFi På Hogwarts
Författare: JossiMarauder
Tid: 3:dje Generationen
Rating: Inte värre än Harry Potter
Handling: Det har kommit WiFi till Hogwarts! Rose och Hugo Weasley, Sol Longbottom, Tvillingarna Orion och Jupiter Longbottom och James, Albus och Lily Potter börjar återigen ett nytt år på Hogwarts samtidigt som Scorpius Malfoy, Zion Zabini och Fiona Parkinson. Blir dom vänner efter alla familjefejder ändå?



Kapitel 1 WiFioch Iphones

-"GRYFFINDOR!" Jag hörde Gryffindorarnas jubel. Jag hoppade av stolen och sprang till Gryffindorbordet där Rose redan väntade.
En stund senare kom Orion, Jupiter, Albus och Hugo.

-"Sol! Brevet har kommit!" Hörde hon sin mamma, Luna ropa.
-"Kommer!"

Hej, Jag heter Sol och är femton år. Min mamma och pappa heter Luna och Neville.
Jag är inte som andra, jag är en häxa. Mina yngre bröder, Orion och Jupiter, är trollkarlar.
Mamma och Pappa var också magiker. Har ni hör om Slaget På Hogwarts? Mina föräldrar var där och kämpade. Min gudfar, James Potter, är son till Harry Potter, en av pappas närmaste vänner.
James är 18 år och har precis gått ut Hogwarts.
Min bästa vän heter Rose Weasley och är femton som jag. Hennes bror, Hugo, och hennes kusin, Albus, är bästa vänner med Orion och Jupiter.

-"Pappa!!" Skrek jag och sprang runt i köket som en höna.
-"Ja?" Frågade han oroligt.
-"Varför sa du inte att det har kommit WiFi till Hogwarts?" Sa jag, han är nämligen lärare i Örtlära och föreståndare för Gryffindor.
-"Jag ville att det skulle vara en överraskning" Flinade han. Jag hatar när folk flinar åt mig.
-"Men jag har ju ingen Iphone, Ipad eller Dator?" Sa jag och riktade min trollstav mot honom.
Han kastade en kroppslåsningsbesvärjelse, den missade men jag stod kvar som förstenad.
Pappa gick nonchalant iväg, då sprang jag efter honom och hoppade på honom.
-"Nu lyssnar du "Professorn"!" Sa jag.
-"Nu lyssnar du, miss Longbottom!" Sa han.
Mamma kom och ställde sig brevid.
-"Här har du två presenter från oss!" Sa hon och räckte fram två randiga paket.
-"Men jag fyller ju inte år?" Utbrast jag förskräckt.
-"En tidig födelsedagspresent!" Sa Mamma.
-"Okeeej" sa jag och öppnade det lilla paketet." EN IPHONE!" Sa jag förtjust.
Ni undrar kanske varför jag vet att Iphones Och sånt finns? Jo, när vi skulle till Hogsmeade så råkade vi transferera oss fel, så vi hamnade i en mugglarstad. Där såg jag en reklam om Iphone 5, jag frågade Hermione när vi träffades vad det var, eftersom hon är mugglarfödd. Hon berättade att det var en telefon med touchskärm, man kunde göra massa saker med den! Nu har Hogwarts tydligen bestämt att det ska bli WiFi.
-"Öppna andra nu" sa Pappa.
-"EN IPAD!" Skrek jag och dansade runt så att min maxiklänning studsade upp och ner.



-"Scorpius!" Hörde jag mammas röst eka i herrgården.
-"Jag kommer..." Sa jag och satte mig upp. Jag hade visst halvsovit.
-"Det är Hogwartsbrevet!"
-"Kommer!" Ropade jag, med ens lite piggare.

Jag heter Scorpius Malfoy, son till Draco Malfoy och Amelia Bluegrass.
Jag bor på mina förfäders ägor, en herrgård. Jag trivs verkligen inte här, jag vill bara till Hogwarts.
Jag går i Slytherin, fast Sorteringshatten hade velat sätta mig i Gryffindor, men eftersom hela min släkt gått i Slytherin bad jag Hatten att hamna där, det ångrar jag nu.
Jag är hemligt kär i en Gryffindor-tjej, men det är HEMLIGT!



-"WiFi?" Tänkte jag fundersamt.
-"Jag går ut!" Ropade jag till mamma.
Jag tog flampulvret och förflyttade mig till Läckande Kitteln. När jag klev in i Diagongränden så stötte jag ihop med Rose Weasley.
-"Åh...Ursäkta mig" sa Rose och log.
-"Vad är det där?" Frågade jag nyfiket, hon höll en liten, rektangulär låda i handen.
-"Det är en Iphone!" Sa hon i artig ton.
-"Och vad är en Iphone?"
-"Jo, du vet att Hogwarts fått WiFi? WiFi behöver man till Iphones, Ipads och Datorer"
-"Aha, men kan du förklara lite mer?"
-"Nej tyvärr jag ska träffa Sol hos Ollivanders om 3 minuter, men det fanns en informationslapp för folk som inte visste vad Iphones och det var! Ses!" Sa hon och gick.

So bury me as it pleases you, lover At sea, or deep within the catacomb

12 mar, 2015 20:31

Detta inlägg ändrades senast 2015-03-20 kl. 09:33
Antal ändringar: 4

Borttagen

Avatar


superrolig FF! jag småfantiserade om vad de andra som har levt med magi i hela sin uppväxt skulle tycka om min IPad om jag tog med den till hoghwarts

12 mar, 2015 20:49

Elsa Gryffindor
Elev

Avatar


Jättebra! *bevakar*


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F4922cc599ff256d0349e90abc69184a4%2Ftumblr_o39r3spSaO1u03219o1_400.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FXmeW7LZiCb4%2Fmaxresdefault.jpg

12 mar, 2015 21:36

Aurora Borealis
Elev

Avatar


Rolig *bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F175692001%2Foriginal.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fdb8d1711bc63744b82279761530bc36a%2Ftumblr_omd18hr3mu1qbc2ylo1_400.gif

12 mar, 2015 21:43

JossiMarauder
Elev

Avatar


Så roligt att ni vill läsa! Jag kankse kommer härma en fanfiction lite men jag älskade den såå sjuuuukt mycket bara så att ni vet! Ge gärna konstruktiv kritik men hata inte!

Kapitel 2 Sociala Medier

-"Mamma!" Ropade jag när jag kom hem.
-"Ja Scorpius?" Frågade hon.
-"Hogwarts har fått WiFi och för att använda det behöver man en Iphone, kan jag få en?" Sa jag snabbt.
-"Ja...visst får du det...om Hogwarts har fått det så..." Sa hon.
-"Man köper det i en mugglaraffär" sa jag och tittade ner i golvet.
-"Hmm...vi vill ju inte att du ska bli mobbad ifall alla andra har" sa pappa som precis kom in i rummet.
-"Och helst den nyaste" tillade jag.
-"Jag åker och fixar en" sa pappa och smålog lite.

••Nästa Dag••

-"Har du allt du behöver nu, älskling?" Frågade mamma när vi stod framför pelaren.
-"Jadå, skicka efter om jag har glömt något!" Sa jag otåligt.
-"Hejdå Scorp" sa pappa och rufsade mig i håret.
-"Hejdå, puss puss" sa jag och steg in på perrong 9 och Tre Kvart.
Väl inne på perrongen såg jag Sol och Rose som pratade om något väldigt roligt tydligen.
-"Scorpius!" Hörde jag från andra sidan perrongen, det var Fiona Parkinson. Jag suckade, hon har alltid varit så efterhängsen, precis som sin mamma.
-"Hej Fiona" sa jag och försökte låta lite glad åt hennes uppdykande (misslyckades totalt).
-"Har du sett, Weasley och Longbottom står och skryter med sina "Ifåns"!" Sa hon med överdriven röst på sista ordet.
-"Du menar en sån här?" Frågade jag och halade upp min Iphone ur fickan.
-"Eh...jaaa..." Sa hon." Jag måste gå...Kompisar ropar" sa Fiona och sprang iväg.


På Kik:
Solisen,♥Rose♥, J.A.M.E.S, Al Sev,..Orion..,..Jupiter.., Hugo_Weasleyy och Luny i en konversation:
Solisen: Hejj
J.A.M.E.S: Tjaa
♥Rose♥:Tjenare
..Jupiter..: Hej
Luny: På dej!
Hugo_Weasleyy: Vgn?
..Orion..: Letar kupé dd?
Luny: Läser
Hugo_Weasleyy: Jadu, ingenting
Solisen: Alla kolla Facebook NU!

På Facebook:
M. McGonagall:Jag, Professor McGonagall, har med dom fyra föreståndarna för elevhemmen beslutat att det ska anordnas en spökvandring runt slottet. Anmälan lämnas in till eran respektive föreståndare innan
7 September!
Scorpius Malfoy, Zion Zabini och 620 andra gillar detta
Lily Luna Potter: Blir det Dementorer?
Pomona Sprout: Nejdå! Kanske en boggart, men inte mer än så!





Roses Kik:
Phoenix: Hej Rose
♥Rose♥: Känner vi varandra?
Phoenix: På sätt och vis ja men jag vill vara anonym
♥Rose♥: Går du på Hogwarts?
Phoenix: Japp
♥Rose♥: Vilket elevhem?
Phoenix: Slytherin
♥Rose♥: Men varför kontaktade du mig?
Phoenix: För att...jag...gillar...dig...
♥Rose♥: Ähhh jag måste gå men vi ses Phoenix
Phoenix: Hejdå

_______________________________
Jag tycker att Neville gifter sig med Luna, men min kompis hävdar att Rowling har sagt att han gifter sig med Hannah Abbott, vad har ni för åsikt?

So bury me as it pleases you, lover At sea, or deep within the catacomb

13 mar, 2015 19:47

Aurora Borealis
Elev

Avatar


Han gifter sig tyvärr med Hannah Abbott...

Men, bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F175692001%2Foriginal.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fdb8d1711bc63744b82279761530bc36a%2Ftumblr_omd18hr3mu1qbc2ylo1_400.gif

13 mar, 2015 20:15

Borttagen

Avatar


Grymt! Om du vill så kan du ju skriva att han gifter sig med Luna..., det behöber ju inte vara exakt så som Rowlog beskrev.

13 mar, 2015 20:24

Kendra
Elev

Avatar


Jag bevakar det! Du är bra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2F89%2Fa0%2F5c%2F89a05c5637b18431d3f85c55cc8e8cea.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi67.tinypic.com%2Fzyhutf_th.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fpa1.narvii.com%2F5863%2Fb61baa931b959fe1fdc0ea5c354f02031501feb0_hq.gif

13 mar, 2015 20:36

Borttagen

Avatar


*bevakar*

13 mar, 2015 20:38

Borttagen

Avatar


Ny läsare!

BRA!

13 mar, 2015 22:02

1 2 3 ... 17 18 19

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > WiFi På Hogwarts

Du får inte svara på den här tråden.