Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Isabelle & George Weasley (SV)

Forum > Fanfiction > Isabelle & George Weasley (SV)

1 2 3 ... 19 20 21
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+2


Titel: Isabelle & George Weasley
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Färdigskriven: Nej
Ratning: PG
Beskrivning: De här är en berättelse om Isabelle Lookwood och Geogre Weasley.Båda går på Hogwars, men första gången dom träffas (egentligen inte men första gången dom träffas på Hogwars), så blir Geogre förälskad i Isabelle men inte vågat säga det.Det ända som skiljer dom åt är deras olikheter och reglerna... Det har bestämt en ny regel på skolan, ingen förälskning!
Trolldomsministeriet har innledigt denna regel på alla magiska skolor...
Hur ska Isabelle och Geogre kunna va tillsamma? Kommer dom bryta mot reglen och kanske bli avstängd från skolan?

Prolog:
Om jag kan minnas rätt så träffade jag George för första gången i Diagongränden.Jag skulle köpa min trollstav, böcker (mm).
- Mamma, mamma får jag gå in i den där affären? sa min lillebror William och drog i mammas tröja.
- Ja ja, men då får Isabelle gå med dig, jag hinner inte, sa mamma och små puttade mig mot affären. Jag suckade högt och började gå mot affären med William.
Jag stannade en liten stund framför ingången det stog med stora bokstäver; Wealey's vassa varor.
- Hallå du kan inte stå här hela dagen? sa William ivrigt. Jag lyssnade inte på vad han sa men gick in endå. Det var väldigt högt i tak.Det svävade runt små mini kvastar runt i hela byggnaden. På en skylt stog det: tre siklar per kvast! Med stora gröna bokstäver som ändrade färg till röd och lila.William började springa runt i hela byggnaden för att se vad som fanns. Jag själv nöjde mig att stå och titta på vackra glitter kulor, vissa var rosa men andra röda. Inutti kulorna stog det I LOVE YOU. Jag tog en kula och läste pris lappen. Två siklar och femton knutingar. Dom var ganska billiga så jag köpte en röd kula, det var den enda som fanns med en nalle i. När jag kom till kassan så var det ingen kö. Vid kassan stog en ung kille med eld rött hår och fräknar runt näsan och kinderna.Han hade en sylt vid högra bröstet det stog: George Weasley - chef.
- Jag tar den här, sa jag och la kulan på disken.
- Jaha, en till kärlekskula? väldigt populära! medgav han medans jag gav honom pengarna, pengarna klirrade högt när jag la dom omedveten på disken.
Jag såg att hans bror Fred Weasly stog och demosterade hur man får en kvast att flyga.
När jag tänkte efter så var dom inte så lika...
- Present eller påse? sa George.
- P-påse, sa jag och vaknade ur mina drömmar. Hans bruna ögon var så vackra, jag fick se dom i ungefär i en sekund men det räckte...
- Ska ni ge den till någon speciell? sa han och hämtade en påse under disken.
- Nej, jag vill bara ha en sån, sa jag och rodnade.
- Okej, sa han och gav mig påsen.
Jag försökte vinka hej då men det gick inte.- William vi ska gå nu! sa jag och drog honom i tröjan.
Lite senare var vi äntligen ute, William hade försökt hålla sig kvar i en stålpe, men jag fick låss honom genom att kittla honom. Men mitt hjärta började bulta fortare, och fortare. Jag tänkte efter så var George var ganska söt...
-
Skriver i George's perspetiv senare! ^^
Sorry om George blev lite tråkig, men så fick det bli...

11 maj, 2011 14:43

Detta inlägg ändrades senast 2011-05-13 kl. 07:04
Antal ändringar: 10

Borttagen

Avatar


Det var ju jätte bra!
________________________
In your head, in your head. ZOMBIE, ZOMBIE, ZOMBIE-E-E-E!

12 maj, 2011 17:47

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Det var ju jätte bra!
________________________
In your head, in your head. ZOMBIE, ZOMBIE, ZOMBIE-E-E-E!

Tack så mycket, någon mer?

12 maj, 2011 19:05

Minidjuret
Elev

Avatar


Mer! *Bevakar*

12 maj, 2011 19:36

dr.severus snigelhorn
Elev

Avatar


Bra gjort.

Jag är son till Proffesor Snigelhorn. https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F27.media.tumblr.com%2Ftumblr_l4jm6fwOHC1qbhtrto1_500.gif

12 maj, 2011 20:08

Minidjuret
Elev

Avatar


Mermermermermermer, förlåt sa jag att jag ville ha mer? ^^

12 maj, 2011 20:09

Annikz
Elev

Avatar


MER!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2F81d59694e2ac7955f0f7fd61afb0394a%2Ftumblr_inline_mjv35cj5MJ1qinhgd.gif

12 maj, 2011 20:13

Borttagen

Avatar


Oj, trodde inte att ssssååååå här många skulle läsa den!

13 maj, 2011 07:03

Minidjuret
Elev

Avatar


Nu vill vi ha mer!

13 maj, 2011 09:18

Borttagen

Avatar


Oj, jag kom på en sak... Fred och George öppnar sin butik när dom gått ut skolan!
Men nu får det bli så...
Men, det kommer mer i... IMORGON!
(alla jublar)

13 maj, 2011 16:03

1 2 3 ... 19 20 21

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Isabelle & George Weasley (SV)

Du får inte svara på den här tråden.