Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lara Dolder [SV] [G]

Forum > Fanfiction > Lara Dolder [SV] [G]

1 2 3 ... 66 67 68
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Moldemort
Elev

Avatar

+4


Hej allihopa! Jag kunde inte vänta med att skriva den här, så här får ni! Hoppas ni gillar min nya fanficion, Lara Dolder!

Titel: Lara Dolder
Språk: Svenska
Typ av text: Fanficion
Antal kapitel hittils: 1
Färdigskriven: Har precis börjat!
Rating: [G]

Kap 1.

Lara gick långsamt genom regnet. Skorna var dyngsura och hennes mörka hår hängde framför ögonen. Hennes nya jacka var blöt, men den klarade sig, tänkte Lara. Hon gick förbi parken som vanligt, en familj sprang fort genom den. Mamman var ovanligt lång, säkert två meter. Pappan var ovanligt kort, Ungefär lika lång som Lara. Barnen log läskigt, när de sprang genom regnet. Äckliga leenden, usch, hemskt, tänkte Lara. Lara var en ovanlig tjej som gick i fyran. Hon hatade att le och var inte särskilt bra på det heller. Alla aktade sig för henne. Hon var väldigt stark och hade många tuffa kompisar. Idag hade hon fått kvarsittning, igen. Bara för att hon hade tryckt upp en etta mot väggen. Kvarsittning fick Lara nästan hela tiden. Dessutom var hon den ända som fick det.

Lara kom fram till sitt hus. Det var ett högt, gult hus med stora fönster. En gång när hennes Mamma hade råkat köra på henne vid uppfarten, tröstade hon Lara med att säga att hon fick välja fönster, hon hade valt stor trädörr, som gav lite kyrkogårdskänsla i hemmet. Lara visste att hennes föräldrar kände henne, hon förstod inte vad dem tänkte.
Hon gick in i huset.
- Jag är hemma! Skrek Lara.
Hon fick inget svar. Hon hörde viskningar i köket. De diskuterar säkert mina kvarsittningar, tänkte Lara. Hon gick in till dem. De log lite osäkert mot henne. Lara flyttade blicken till hennes Mammas hand. Hon höll i ett brev, adresserat till Lara.
- Lara, vi måste prata med dig.
- Vad är det ? undrade Lara.
- Jo, du ser det här brevet? Det är ett brev från en skola, en mycket speciell skola. Den skolan heter Hogwarts. Du har blivit antagen dit. Och nej, vi har inte anmält dig, du har varit inskriven ända sen du var bebis. Hogwarts är en skola för trolldom och häxkonster. Du är en häxa. Jag och Robert är inte trollkarlar, vi är mugglare, mugglare är folk utan några magiska krafter. Egentligen ska en lärare komma och hjälpa dig med att packa och sånt, men din pappa och mamma är magiker. Vi är inte dina riktiga föräldrar. För länge sedan blev din Mormor, Merope Gaunt, kär i en mugglare. Han hette Tom Dolder. Tillsammans fick de ett barn, som blev en riktigt stor och ond trollkarl. Han tog sin faders namn och dödade sin pappa och hans kärlek. Men kärleken var inte Merope, Merope hade nämligen hällt i ett kärlekselexir i Tom, men Merope fick skuldkänslor och slutade att ge honom det. Då lämnade Tom henne. Tom och hans kärlek blev dödade. Merope levde vidare och fick en dotter med Toms kusin. Det är din riktiga Mamma, hon gifte sig med en man, som valde att ta Meropes nuvarande efternamn, Dolder. De fick dig tillsammans.
Lara satt och stirrade på sin Mamma och Pappa.
- VAD ÄR DET NI PRATAR OM? Ni står här och säger att ni inte är mina riktiga föräldrar, att jag ska börja på en mysko skola och att jag heter då, LARA DOLDER? Ni förstår väl att jag inte kan svälja det här direkt? GOD NATT! Skrek Lara åt sina föräldrar.


Hoppas ni gillade det!

And this one time, i wanted to take lilys... boobies and... put them on my face, and go BRLBRLBRLBRLBRL! - Snape, a very potter sequel

10 apr, 2011 16:18

Borttagen

Avatar


Jätte bras hoppas att det kommer mer ja jag gillade den !!!!!!!!!!!!!!!!

10 apr, 2011 17:58

Moldemort
Elev

Avatar


Tack! Kul att du tyckte om den!

And this one time, i wanted to take lilys... boobies and... put them on my face, and go BRLBRLBRLBRLBRL! - Snape, a very potter sequel

10 apr, 2011 18:17

Borttagen

Avatar


Tycker om nej den är bäst

10 apr, 2011 18:23

Moldemort
Elev

Avatar


Tack, men skulle vilja att fler läste den :I ♥

And this one time, i wanted to take lilys... boobies and... put them on my face, and go BRLBRLBRLBRLBRL! - Snape, a very potter sequel

10 apr, 2011 18:37

jan
Elev

Avatar


Gu du är så bra på att skriva !!!

Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm? https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F40.media.tumblr.com%2F2b692904d77e7aa99c0713a3cff102ff%2Ftumblr_ngp2jxsRMe1sgz41fo1_400.jpg

10 apr, 2011 18:37

Moldemort
Elev

Avatar

+3


Det kommer mer nu! Jag var så sugen på att skriva!!!

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

Lara smällde igen dörren hårt. Vad var det dem pratade om? Lara funderade på att ringa ett sjukhus. Magi? Hur kunde det finnas? Det finns ingen sak som magi!
Lara grimaserade hårt när hon tog på sig sitt nattlinne. Hon kröp ner i sängen med samma sura grimas. Hon hörde röster där nere. Det var hennes Mamma och Pappa. Eller just det, de är inte mina riktiga föräldrar, tänkte Lara.

Det tog lång tid innan Lara ens slutade att grimasera. Hon tänkte på vad hennes föräldrar berättat. Kunde hon verkligen heta Lara Dolder? Hade hon blivit antagen till den där Hogwarts skolan? Och hennes mammas halvbror, hur ond var han? Han kunde inte leva, om Laras mamma inte levde, hur kunde då han göra det? När Lara väl kunde somna, drömde hon om hennes tankar, om och om igen. Hon sov inget alls den natten. Det var hemskt.

Lara vaknade av att en uggla kom in genom fönstret. Den höll i ett brev som såg likadant ut på utsidan, som det hennes föräldrar hade visat för henne. På det fanns Hogwarts emblem. Hon hade väl inte drömt då. Lara tog brevet och började läsa…

Hejsan Lara Dolder
Jag är den nuvarande rektorn på Hogwarts, Alaror Klicsh. Jag vill bara att du ska veta, att de dina föräldrar säger är sant. Jag berättade det för dem när jag lämnade över dig till dem. Jag vill berätta mer om din födelse när du kommer hit, men bara om du lovar att hålla tyst. Du måste också veta mer om din mammas halvbror....


Det här var absolut ingen dröm, tänkte Lara.
Hon gick fram till sin garderob och tog ut en lila kjol och ett svart linne. Hon tog på sig det och gick ner till köket. Hon möttes av hennes föräldrars förvånade blickar.
– Lara vi…
– Du behöver inte säga mer, jag tror på er.
Lara log ett fint leende. Hennes Mamma tittade förvånat på henne.
Lara tog fram en burk Nutella, några pannkakor, ett glas och mjölkpaketet.
Hon åt i lugn och ro.
- Lara, eftersom du expekterat din öde, ska vi handla lite Hogwarts saker idag?
- Visst!

And this one time, i wanted to take lilys... boobies and... put them on my face, and go BRLBRLBRLBRLBRL! - Snape, a very potter sequel

10 apr, 2011 19:06

LunaLove
Elev

Avatar


Jättebra! Den äger!

Careful, it's full of Nargles...

10 apr, 2011 20:46

Moldemort
Elev

Avatar

+1


tack för alla kommentarer, får se när jag är på skrivhumör

Tipsa era vänner om denna fanficion, jag skulle bli sååå tacksam. Jag vill gärna att fler ska läsa den ♥

And this one time, i wanted to take lilys... boobies and... put them on my face, and go BRLBRLBRLBRLBRL! - Snape, a very potter sequel

10 apr, 2011 20:53

LunaLove
Elev

Avatar


Okej! LOVAR!

Careful, it's full of Nargles...

10 apr, 2011 21:02

1 2 3 ... 66 67 68

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Lara Dolder [SV] [G]

Du får inte svara på den här tråden.