Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(PM) Inte som det verkar

Forum > Fanfiction > (PM) Inte som det verkar

1 2 3 ... 33 34 35
Bevaka tråden
Användare Inlägg
potter_fan
Elev

Avatar

+2


Detta är min första ff så jag hoppas att ni kommer att tycka om den!
OBS! Detta måste man veta: 1. Lily och Albus börjar samtidigt på skolan, vilket inte stämmer egentligen! 2. James har slutat skolan! 3. Hugo är äldre än Rose så han går inte heller i skolan längre!

Titel:Inte som det verkar
Språk:Svenska
Kapitel upplagda:25
Färdig:Ja!
Genre:Mest drama och fantasy, med små inslag av romantik...
Rating:Samma som Harry Potter serien.
Handling:Lily och Albus börjar deras sjunde och sista år på Hogwarts. Lily lär känna den nya eleven, Sam. Men ju mer hon är med honom, desto mer misstänker hon att han döljer något...

Vad tycker ni? Ska jag börja skriva på den?

Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge

9 mar, 2012 02:43

Detta inlägg ändrades senast 2015-09-30 kl. 21:40
Antal ändringar: 4

granger_fan
Elev

Avatar


Låter bra. SKRIV!!!

Wit beyond measure is a man's greatest treasure Tja! Läs gärna min ff: "Mitt liv söm spöke"!!!

9 mar, 2012 02:48

potter_fan
Elev

Avatar

+1


OK! Här kommer det!!! Men det kommer att vara långa kapitel, så ni vet!

Kapitel 1
Lily Potter vaknade av solen som sken genom sovrumsfönstret. Äntligen hade dagen hon längtat efter så mycket kommit. Dagen då hon skulle börjasitt sjunde år på Hogwarts! Lily klädde snabbt på sig och gick uttill köket.
"Godmorgon Lily", sa James och Albus, Lilys två äldre bröder, men Albus var ett år yngre än James. De satt redan vid bordet och åt frukost.
"Godmorgon på er!" sa Lily. "Har mamma och pappa vaknat än?"
"Nej", sa Albus. "Det finns skinkmackor och pumpajuice från igår. Vill du ha?"
"Gärna!"sa Lily. Då kom deras pappa, Harry Potter, in i köket.
"Pappa? Hur är sjunde året på Hogwarts?"frågade Albus.
"Jag vet inte", sa pappa, eller Harry, som vi nog kan kalla honom. "Jag gick inte mitt sjunde år.Du får se när du kommer dit!" Lily satte sig ner och började tugga på sin macka.
"Hur mycket är klockan?" frågade hon.
"Den är halv tio", sa Harry. "Vi hinner", tillade han när han såg Lilys oroliga blick.
"Har alla packat?" frågade deras mor, Ginny, som precis hade kommit ut från badrummet.
"Ja", svarade Lily och Albus samtidigt.
"Bra, då kanske ni är redo för att åka till King's Cross", sa Ginny och satte på sig jackan.

När de kom fram till stationen var plattformen full av mugglare.
"Man kommer inte fram till pelaren!" sa James. "Det är omöjligt med alla människor!"
"Om vi tränger oss fram lite går det nog", sa Harry.Det tog tid, eftersom de hade vagnar och väskor, men till slut kom de fram till tegelpelaren mellan plattform 9 och 10.
Som Lily hade väntat på att få gå igenom den! De kom ut på plattform 9 3/4. Tåget var redan där och andra elever hade redan börjat gå på.
"Kom Lily, så letar vi efter en ledig kupé!" sa Albus.
"Vänta, jag ska bara säga hej då!" sa Lily. Hon kramade mamma, pappa och James hårt.
"Vi ses på jullovet", sa hon.
"Hej då", sa de och vinkade. Lily gick på tåget och snart hittade hon Albus, som satt tillsammans med Rose i en kupé längst bak. Rose skulle också börja sitt sjunde år på Hogwarts.
"Vistt är det spännande?" sa hon.
"Vad?" frågade Albus.
"Vi är sistaårselever, eller hur? När året är slut fårvi börja arbeta!" sa Rose.
"Just det!" sa Lily. "Vad ska ni jobba med?"
"Jag ska jobba på ministeriet", sa Rose.
"Jag ska bli en berömd Quidditchspelare", sa Albus. "Du då?" Han kollade på Lily.
"Jag ska nog bli en Auror", sa hon.
"Det kommer du klara", sa Rose. "Du får så bra betyg!"
"Skulle hon ha bra betyg?!" sa en välbekant röst som kom från kupédörren. Det var Scorpius, Draco Malfoys son. Han och Lily hade varit ovänner från deras första år på Hogwarts.
"Stick Malfoy", sa Lily kyligt och reste sig upp.
"Vad är det Potter? Tål du inte lite rättvis kritik?" sa han hånfullt.
"Rättvis kritik?!" sa Rose, som också hade ställt sig upp. "Du vet mycket väl att Lily är bäst i alla ämnen. Du är bara avundsjuk!"
"Våga inte prata med mig!" sa han hotfullt. "Min pappa har berättat för mig om dina föräldrar. Din mamma är en smutsskalle och din pappa är den värsta blodsförrädaren i historien!" Lily tog fram sin trollstav och höll den mot Malfoy.
"Säg om det där om du törs", sa hon utmanande.
"Jag skulle gärna göra det, men jag slösar inte tid på på er", sa Malfoy. "LAMSLÅ!" skrek han innan Lily hann göra någonting. Hon kände en kraftig smäll i ryggen. Det sista hon såg var Malfoy som lämnade dem med ett leende. Sen blev allt svart.

Jag hoppas ni gillar det! Skriver fakta efter nästa inlägg!!!

Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge

10 mar, 2012 17:26

granger_fan
Elev

Avatar


MEEER!!!

Wit beyond measure is a man's greatest treasure Tja! Läs gärna min ff: "Mitt liv söm spöke"!!!

10 mar, 2012 17:38

granger_fan
Elev

Avatar


SKRIV MEEEEER!!!!!

Wit beyond measure is a man's greatest treasure Tja! Läs gärna min ff: "Mitt liv söm spöke"!!!

10 mar, 2012 18:19

potter_fan
Elev

Avatar


OK! Här kommer mer!!!

Kapitel 2
Lily öppnade ögonen. Rose och Albus kollade oroligt på henne.
"Vad hände?" frågade hon.
"Malfoy lamslog dig", sa Albus.
"Jo, jag vet. Men vad hände efter det?"
"Du flög in i väggen. Malfoy gick iväg och du bara låg där, avsvimmad. När tåget stannade hämtade vi föraren, och han tog dig till slottet. Sen kom en lärare som hjälpte dig hit." Lily kollade sig omkring. Hon förstog att hon var i sjukhusflygeln.
"Vi kom precis från Stora Salen, men vi såg bara sorteringen", sa Rose. "Vi struntade i middagen för att kunna hälsa på hos dig!
"Tack", sa Lily. "Några nyheter från sorteringshatten?"
"Nej, men en pojke från en annan skola ska gå sitt sista år här istället av någon anledning", sa Albus. Lily satte sig upp.
"Vilket elevhem tillhör han?" frågade hon.
"Han tillhör Gryffindor och hans namn är Sam Cole", sa Rose.
"Hur ser han ut?" frågade Lily. Hon visste inte varför, men hon ville veta så mycket som möjligt om den nya eleven.
"Vet inte. Vi satt så för långt ifrån sorteringshatten för att kunna se honom, men jag hörde några tjejer viska att han var söt", sa Rose. Då kom Madam Pomfrey ut från sitt kontor.
"Bra att du är vaken! Då kan du gå", sa hon vänligt. När Lily kom ut började hon gå i riktning mot Stora Salen. Om lärarna fortfarande var där kunde hon fråge dem om Sam Cole.
"Vänta Lily!" ropade Albus efter henne. Hon vände sig om.
"Vad?" sa hon.
"Det är ganska sent", sa han. "Vi borde gå till Gryffindors sällskapsrum." Lily, som ändå var väldigt trött, följde med hennes två vänner till Den tjocka damen utan att protestera.
"Mandragora", sa Rose och porträttet öppnades.
Lily antog att de hade fått reda på lösenordet av en prefekt i Stora Salen. De klev in till sällskapsrummet och sedan upp till sovsalarna för att sova.

Ja, det var kapitel 2! Eftersom det är ganska sent nu, kommer inte nästa kapitel förrän imorgon!
Men vad tycker ni hittills? Jag är öppen för all kritik!

Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge

10 mar, 2012 22:59

Professor McGonagall
Elev

Avatar


Väldigt bra!

Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954

11 mar, 2012 10:00

granger_fan
Elev

Avatar


Spännande med den nya eleven!

Wit beyond measure is a man's greatest treasure Tja! Läs gärna min ff: "Mitt liv söm spöke"!!!

11 mar, 2012 10:45

jan
Elev

Avatar



Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm? https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F40.media.tumblr.com%2F2b692904d77e7aa99c0713a3cff102ff%2Ftumblr_ngp2jxsRMe1sgz41fo1_400.jpg

11 mar, 2012 10:48

potter_fan
Elev

Avatar


Just det! (kommer precis på någonting)
Jag måste ju ha en rating!
Rating: PG-11
Nästa kapitel kommer så snart som möjligt!

Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge

11 mar, 2012 10:55

1 2 3 ... 33 34 35

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > (PM) Inte som det verkar

Du får inte svara på den här tråden.